Калейдоскоп подій кафедри соціальної роботи та інклюзивної освіти за І семестр 2021–2022 н. р.

Підбиваючи підсумки І семестру 20212022 року, викладачі кафедри соціальної роботи та інклюзивної освіти впевнилися, що вони на вірному шляху, адже стільки роботи було виконано, що у жодному звіті неможливо відобразити її у повному обсязі.

У важкому, але такому цікавому графіку викладача знайшлося місце усім видам роботи – навчальній, виховній, організаційній, методичній, науковій, а ще й суспільно-корисній. І щоб згадати і проаналізувати, як це було, пропонуємо невеликий калейдоскоп найвизначних подій і досягнень, які приємно згадати та зафіксувати у пам’яті.

Розпочався навчальний рік зі знайомства з первачками, здобувачами 1-го курсу спеціальності 231 Соціальна робота, для яких кафедрою та куратором Іриною Сизоненко було організовано та проведено виховні години, цікаві заходи й походи для знайомства зі старшокурсниками, відвідування університетського та міських музеїв для ознайомлення з історію та цікавинками нашого міста. Важливою подією у роботі з першокурсниками була підготовка до дебюту першокурсників, який через карантинні обмеження проводився в асинхронному режимі, але це в жодному разі не позначилося на якості взаємодії між викладачами та здобувачами. А скільки індивідуальних і групових зустрічей й консультацій було проведено для того, щоб організувати якісне навчання і ввести у курс справи «молодих бійців», напевно не злічити.

Продовжуючи тематику виховної роботи із здобувачами вищої освіти зі спеціальності 231 Соціальна робота, доречно закцентувати увагу і на тих здобутках, якими пишаються викладачі кафедри. Так, зокрема магістрантка Наталя Рибнікова стала стипендіаткою німецького Фонду імені Конрада Аденауера, а згодом і переможницею у номінаціях «Студент – суспільний діяч», «Студент року» університетського конкурсу «Студент року» та обласного етапу у номінації «Студент-суспільний діяч». Також радіємо за здобувачку бакалаврату Ганну Скорінову, яка отримала перемогу у номінації «Студент-волонтер року» в університетському турі цього ж конкурсу. За цими перемогами стоїть кропітка і планомірна виховна й організаційна робота кураторів та усього викладацького складу кафедри соціальної роботи та інклюзивної освіти.

У цьому ж семестрі розпочалась активна участь викладачів кафедри у реалізації Стратегії розвитку системи надання соціальних послуг Бердянської міської територіальної громади на період до 2027 року (розроблена за підтримки Німецького товариства міжнародного співробітництва (GIZ), в рамках якої було організовано та проведено 3 профорієнтаційні заходи для учнів шкіл Запорізької та Донецької областей із залученням фахівців-практиків нашого міста, які популяризували діяльність соціального працівника та розповідали про переваги роботи у цій сфері майбутнім абітурієнтам. Важливою подією у рамках реалізації стратегії стало проведення тренінгу для фахівців-практиків, спрямованого на мінімізацію проявів дискримінації за віком (ейджизму) в межах впровадження гендерно-чутливих соціальних послуг в систему соціальної підтримки на місцевому рівні викладачками кафедри Катерини Петровської, Ірини Сизоненко, Анастасії Тургенєвої.

Також, щодо профорієнтаційних заходів, загалом, викладачами кафедри та, зокрема Наталією Мацейко, було проведено більш ніж 20 онлайн зустрічей із школярами Запорізької, Донецької та Дніпровської областей. Здійснювалася планомірна робота із фахівцями-практиками, які можуть стати потенційними абітурієнтами спеціальності 231 Соціальна робота.

У контексті профорієнтаційної роботи не можна обійти стороною і співпрацю із нашими стейкхолдерами з числа роботодавців, для яких кафедра систематично організовує зустрічі, опитування та презентації розроблених освітніх програм, які планує запроваджувати.

Важливою подією І семестру 20212022 н. р. стала організація і проведення ІІІ Всеукраїнської науково-практичної Інтернет-конференції «Соціально-освітні домінанти професійної підготовки фахівців соціальної сфери та інклюзивної освіти» в рамках виконання комплексної теми кафедри та необхідності комерціоналізації наукової діяльності, метою якої було на основі сучасних світоглядних парадигм виявити та обґрунтувати тенденції підвищення ефективності підготовки фахівців соціальної сфери та інклюзивної освіти.

Організаційний комітет у складі Анастасії Попової, Катерини Петровської та лаборанта Анастасії Нагорної координував участь у конференції 101 учасника, з числа науковців, викладачів і практиків у галузі соціальної роботи та інклюзивної освіти, які отримали можливість долучитися до провідних досліджень основної тематики конференції та взяти участь у роботі актуальних та різновекторних напрямів, які були спроєктовані у форматі секційних засідань.

Досить важливим для кафедри є організація та святкування Дня працівника соціальної сфери, який щорічно відзначають у першу неділю листопада. В рамках святкування було організовано та проведено тематичний челендж «Суспільство, яке здатне себе змінити: про соціальні дії та взаємодію» у мережі Facebook (8–15 листопада) та втілено в життя ідею здобувачів 404 СР групи з проведення акції «Хмара тегів» (11–16 листопада). Також, були організовані традиційні зустрічі з роботодавцями та виховні години зі здобувачами.

Наступною масштабною подією, до якої долучилися і викладачі кафедри соціальної роботи та інклюзивної освіти, і здобувачі зі спеціальності 231 Соціальна робота, була Міжнародна кампанія «16 днів проти насильства», яка проходила в Україні з 25 листопада по 10 грудня, основним завданням якої було привернення уваги громадськості до двох актуальних проблем: запобігання та протидії домашнього насильства та торгівлі людьми, а також активізації діяльності державних установ та громадських об’єднань задля поєднання зусиль щодо захисту прав людини.

Викладачі кафедри соціальної роботи та інклюзивної освіти разом із здобувачами спеціальності 231 Соціальна робота долучилися до Міжнародного та Всеукраїнського руху та провели низку заходів у шістнадцятиденний період акції, зокрема:

  • флешмоб #redmylips (намалюй червоним губи);
  • челендж «Я знаю, що таке насильство, і я – проти»;
  • вуличну акцію «16 днів проти насильства» у співпраці з Бердянським Червоним Хрестом, відділом молоді та спорту БМР, ГО «ЦСЗДР Добрі справи»;
  • цикл онлайн-лекцій «Домашнє насильство та його наслідки» у співпраці з Бердянським міським центром соціальних служб, відділенням притулку для жінок, постраждалих від домашнього насильства та/або насильства за ознакою статі Бердянського міського центру соціальних служб, Бердянським районним відділом поліції ГУНП в Запорізькій області (сектор протидії домашньому насильству) для здобувачів вищої освіти зі спеціальностей 012 Дошкільна освіта, 016 Спеціальна освіта, 231 Соціальна робота;
  • онлайн-лекцію «(НЕ) дрібниці: як розпізнати аб’юзера у партнерських та робочих стосунках» спільно з громадською організацією «Жінка майбутнього»;
  • кінолекторій «Місце щасливих людей» у співпраці з ГО «Жінка майбутнього»;
  • онлайн-вікторину «Терпіти не можна діяти» для здобувачів Бердянського державного педагогічного університету;
  • серію виховних кураторських заходів для здобувачів вищої освіти з 1 по 4 курси, приурочених до Міжнародного дня дитини, Дня боротьби з ВІЛ/СНІДом;
  • святкування Міжнародного дня волонтера.

Робота Волонтерського загону «Палітра добра» під керівництвом Ірини Сизоненко та Анастасії Тургенєвої у цьому семестрі була скерована на організацію більшості заходів виховного спрямування для здобувачів вищої освіти зі спеціальності 231 Соціальна робота.

І це все про виховну та організаційну роботу кафедри соціальної роботи та інклюзивної освіти. Звісно, тут поза увагою залишилися університетські та факультетські заходи, у яких викладачі та здобувачі спеціальності 231 Соціальна робота також були активними учасниками, а також безліч індивідуальних і групових виховних годин зі здобувачами для того, щоб зробити їх навчання максимально ефективним, якісним і продуктивним.

Не дивлячись на такий список заходів, важливою і основною для викладачів є і навчальна, методична та наукова робота, так, загалом, за перший семестр 2021–2022 н.р. було проведено більше 2000 пар – традиційних, інноваційних, із залученням фахівців-практиків, здійснено керівництво курсовими та магістерськими роботами, перевірено безліч самостійних та індивідуальних робіт, розроблено понад 10 нових освітніх курсів, здійснено оновлення для понад 50 освітніх компонентів, проведено орієнтовно 80 заліків й іспитів, написано більш ніж 20 студентських тез під керівництвом викладачів, підготовлено роботи здобувачів освіти на Всеукраїнський конкурс студентських наукових робіт. Науково-педагогічний склад кафедри взяв участь у 2-х міжнародних та більш ніж у 50 вітчизняних стажуваннях, освітніх курсах, програмах і тренінгах, спрямованих на підвищення викладацької майстерності.

Викладачі кафедри опублікували матеріали своїх напрацювань у виданнях, що індексуються у WoS, фахових журналах, взяли участь у більш ніж 20 міжнародних та всеукраїнських науково-практичних конференціях, подали один проєкт до Національного фонду українських досліджень, підготували до подання два проєкти в рамках програми Erazmus+.

До того ж, частина викладачів кафедри бере активну участь у громадському житті університету, 2 викладачі з 8 є членами Ради молодих учених БДПУ, а Анастасія Попова ще й виконує обов’язки голови Ради університету. Ольга Гуренко і Катерина Петровська спільно із викладачами університету беруть участь у проєкті «Загальнонаціональна цифрова платформа для професійного розвитку розробників університетських стратегій забезпечення якості освіти».

А ще у нас є здобутки, які не можемо не відзначити! Анастасія Тургенєва отримала вчене звання доцента, Ірина Сизоненко пройшла етап вченої ради для підтвердження вченого звання і вже готує документи до МОН, а Анастасія Попова стала переможницею Обласного конкурсу для обдарованої молоді у номінації «педагогіка і психологія». Члени кафедри у складі Ірини Сизоненко, Анастасії Попової, Катерини Петровської та Анастасії Тургенєвої стали членами наукової організації «Центр українсько-європейського наукового співробітництва».

Тож, думаємо, є чим пишатися та що показувати у звітах. Але не час зупинятися! Підводимо підсумки і працюємо далі задля розвитку і процвітання Бердянського державного педагогічного університету.

За матеріалами кафедри

 соціальної роботи та інклюзивної освіти


Поділитися:

  • Facebook
  • Twitter
  • LiveJournal
  • Print