Мистецтво без кордонів

Викладач мистецьких дисциплін – це особлива професія. У ній важливо не лише готувати майбутніх фахівців до професійної діяльності вчителя, педагога або артиста, а й уміти самому створювати мистецькі продукти, дихати мистецьким повітрям і розумітися на новітніх тенденціях.

Одним із важливих важелів підвищення професійної компетентності викладача хореографії є відвідування концертних програм і вистав. Це надихає на творчість, знайомить із новими мистецькими брендами, вчить робити аналіз балетмейстерської роботи, переглядати власні творчі штампи та доносити нову інформацію до студентів.
Дві балетні вистави були відвідані доцентом кафедри теорії та методики навчання мистецьких дисциплін Оленою Мартиненко в рамках театрального сезону Гамбургського балету в Німеччині, директором і головним балетмейстером якого є відомий танцівник американського походження 80-річний Джон Нойма́йер.
Цікавий формат першої вистави «Балетна майстерня», у якій демонструвався репетиційний період підготовки до балетних вистав. Танцівники виконували екзерсис у супроводі концертмейстера, демонстрували фрагменти вистав, презентували власно створені творчі форми. І все це без пафосу, у звичайному репетиційному одязі, але дуже професійно. Усі працювали як єдиний механізм на результат і лише встигали перевдягатися. Події на сцені супроводжувалися коментарями інтелігентного, харизматичного Джона Нойма́йера. Дуже приємним було те, що він виразив свою думку щодо подій, які відбуваються в Україні, і надав можливість трьом молодим українським танцівникам, які зараз проходять стажування в його балетній трупі, продемонструвати свою виконавську майстерність. Коли наші молоді артисти танцювали, німецькі колеги спостерігали і підтримували їх. Це було вражаюче.
Друга балетна вистава «Проєкт Бетховена ІІ» була присвячена трагедії Людвига ван Бетховена, а саме його прогресуючій глухоті. У виставі гармонійною була співпраця молодих танцівників, співаків, сольних інструменталістів і великого оркестру. Лейтмотивом стала життєрадісна сьома симфонія Бетховна.
Нестандартність балетмейстерського почерку великого майстра сучасного балету, філософське трактування балетних вистав, їх художність і цілісність була розкрита викладачем під час практичних занять із дисципліни «Мистецтва балетмейстера». Основний акцент було зроблено на словах Джона Нойма́йера «Мене цікавить сама форма танцю, тому що людина в хореографії – це головне. Людина – і тема, і інструмент танцю».

Статтю підготувала
доцентка кафедри ТМНМД
Олена Мартиненко


Поділитися:

  • Facebook
  • Twitter
  • LiveJournal
  • Print