Нещодавно відбувся ХІХ Методологічний семінар з позашкільної освіти, на якому розглядалася одна з найактуальніших на сьогодні тем – психологічна підтримка учнів у закладах позашкільної освіти в умовах воєнного стану. Семінар проходив в онлайн-форматі та зібрав провідних фахівців у галузі педагогіки та психології як з України, так із-за кордону, які поділилися досвідом і практичними порадами щодо допомоги дітям у цей складний період.
Особливу увагу приділили питанню, як допомогти учням пережити втрату та журбу, адже для багатьох дітей війна стала джерелом глибоких емоційних переживань. Фахівці зазначили, що своєчасна психологічна підтримка є вирішальною для збереження психічного здоров’я молоді та їхньої адаптації до нових умов.
Серед головних питань, які було розглянуто під час семінару: як правильно розмовляти з дітьми про втрати та інші складні теми, пов’язані з війною; методи емоційної підтримки для учнів, які втратили близьких або були свідками травматичних подій; роль позашкільної освіти у наданні психологічної допомоги та створенні простору для самовираження і реабілітації дітей через творчість, спорт та активну громадську діяльність.
Учасники заходу підкреслили, що сучасні педагоги повинні володіти навичками психологічної підтримки, щоб допомогти дітям справлятися з переживаннями, не відкидаючи їх, а навпаки – навчати здоровим механізмам подолання горя та страху.
Семінар став платформою для активної дискусії між освітянами, психологами та соціальними працівниками, які обмінювалися досвідом і ділилися практичними порадами для ефективної роботи з дітьми в умовах війни.
Після завершення семінару учасники дійшли висновку, що надзвичайно важливо продовжувати роботу в напрямку психологічної допомоги учням, розвивати та впроваджувати нові методики підтримки, які допоможуть дітям пережити втрати і зберегти психічне здоров’я.
Курило Ольга Юріївна, докторка філософії,
старша викладачка кафедри професійної освіти та технологій