У навчальній психолого-консультативній лабораторії БДПУ протягом квітня тривають тренінгові заняття з розвитку креативного мислення. Мета тренінгу – навчити учасників дивитися на звичні речі в нових, незвичних ракурсах, помічати оригінальне в повсякденному житті.
Учасниками тренінгів стали студенти перших курсів факультету психолого-педагогічної освіти та мистецтв, факультету дошкільної, спеціальної та соціальної освіти. Ведуча тренінгів – Тетяна Ляхор – співробітник лабораторії, сертифікований тренер, арт-терапевт.
В основу пропонованого тренінгу креативності покладено декілька принципів:
- Моделювання ситуацій новизни та невизначеності.
- Ігровий характер взаємодії.
- Позитивний зворотній зв'язок, відмова від критики змісту роботи.
- Баланс між інтуїцією і критичним мисленням.
- Ретроспективне вибудовування паралелей між змістом занять і життєвим досвідом учасників.
- Широке використання засобів візуальної та пластичної експресії.
Основним завданням цих занять є подолання бар'єру на шляху до творчої самореалізації, яке полягає в тому, що люди вважають багато речей неможливими «за визначенням» і, як наслідок, навіть не намагаються їх здійснити. Запропоновані вправи дозволяють продемонструвати умовність понять «можливе – неможливе», їх залежність від ряду припущень. Це спонукає поглянути на звичні речі в новому ракурсі, переосмислювати і, в ряді випадків, долати зовнішні і внутрішні обмеження. До того ж, в ході виконання цих вправ розвиваються якості творчого мислення, а також відбувається згуртування команди.
«Університетське Слово»
(за матеріалами лабораторії)