05 грудня 2024 р. здобувачами спеціальності 014 Середня освіта (Музичне мистецтво) другого рівня вищої освіти денної (6) та заочної (4) форм навчання (загальна кількість – 10 осіб) складався комплексний кваліфікаційний іспит з методики викладання музичного мистецтва в ЗВО з практикумом. Підсумкова атестація здобувачів вищої освіти на час дії правового режиму воєнного стану проводилася дистанційно в синхронному режимі (режимі онлайн).
Відповідно до змісту програми іспит мав комплексний характер і передбачав теоретичний і практично-творчий компоненти. Програма комплексного кваліфікаційного екзамену з методики викладання музичного мистецтва в ЗВО з практикумом включає зміст освітніх компонент «Теорія та методика викладання музичного мистецтва у закладах вищої освіти», «Теорія та методика викладання інструментально-виконавської підготовки з практикумом», «Теорія та методика вокальної підготовки з практикумом», «Теорія та методика диригентської підготовки з практикумом», і має не тільки забезпечити єдність вимог і необхідний рівень його проведення, а й продемонструвати сформовані загальні та фахові компетентності, програмні результати навчання здобувачів вищої освіти.
На першому етапі магістранти мали пройти тестування з теоретичних обов’язкових освітніх компонент ОПП “Середня освіта (музичне мистецтво)” на платформі Moodle. Далі кожен зі здобувачів презентував відеофрагменти проведених ними практичного заняття з освітніх компонент (за вибором здобувача) професійної і практичної підготовки здобувачів першого (бакалаврського) рівня вищої освіти й індивідуального заняття з освітніх компонент “Практикум інструментально-виконавської підготовки”/“Практикум вокально-хорової підготовки” першого (бакалаврського) рівня вищої освіти з демонстрацією виконавських (вокальних, інструментальних, диригентських) навичок та інноваційних методів, прийомів та інтернет-ресурсів для виконання здобувачами творчих завдань.
Магістранти презентували фрагменти занять з ОК “Теорія музики і сольфеджіо”, “Історія мистецтва”, “Сучасна українська музична культура”, “Хорознавство”, «Музикотерапія в освітньому процесі», які вони проводили для здобувачів першого (бакалаврського) рівня вищої освіти.
Екзаменаційна комісія з підсумкової атестації працювала у складі: голова – Омельченко Анетта Іванівна, кандидатка педагогічних наук, доцентка кафедри теорії та методики навчання мистецьких дисциплін, члени ЕК: Бузова Олена Дмитрівна, кандидатка педагогічних наук, доцентка кафедри теорії та методики навчання мистецьких дисциплін; Стратан-Артишкова Тетяна Борисівна – доктор педагогічних наук, професор; Гоменюк Дар’я Сергіївна – старша лаборантка кафедри теорії та методики навчання мистецьких дисциплін, секретарка комісії. Усі члени ЕК відзначили високий рівень сформованих професійних компетентностей майбутніх викладачів музичного мистецтва, уміння застосовувати інноваційні методи і форми проведення занять, цікаві, корисні і зручні додатки та онлайн інструменти, як-от музичний онлайн-диктант, Learningapps та ін.
Вітаємо здобувачів другого (магістерського) рівня вищої освіти з успішним складанням підсумкової атестації! Щасливої життєвої дороги і професійної діяльності всім випускникам ОПП “Середня освіта (музичне мистецтво)” Бердянського державного педагогічного університету!
За матеріалами кафедри ТМНМД