Візуальний діалог: мистецтво невербального контакту

У сучасному освітньому просторі, де кожен учень – унікальна особистість, здатність учителя ефективно комунікувати є запорукою успішного навчання. Для вчителя початкової школи, який працює з дітьми, що лише починають свій навчальний поступ, особливого значення набуває невербальна комунікація. Адже усвідомлене володіння жестами, мімікою, зоровим контактом, поставою допомагає педагогу встановлювати емоційний зв’язок зі здобувачами початкової освіти, створювати атмосферу довіри та взаєморозуміння.

Так, в межах викладання освітньої компоненти «Основи етикету та методика навчання школярів етикетним нормам» здобувачі першого (бакалаврського) рівня вищої освіти 21ПО групи спеціальності 013 Початкова освіта під керівництвом кандидатки педагогічних наук, доцентки кафедри педагогіки Надії Щербакової поринули у світ невербальної комунікації, щоб опанувати мистецтво «візуального діалогу».

Основна мета заняття полягала в розкритті значення невербальної комунікації в роботі вчителя початкової школи, ознайомленні здобувачів вищої освіти з основними видами невербальних засобів спілкування та їх впливом на якість освітнього процесу, розвитку практичних навичок застосування невербальних засобів комунікації у різних педагогічних ситуаціях. Для проведення заняття було обрано модель навчання «перевернутий клас», що дозволило студентам самостійно вивчати важливі аспекти проблеми невербальної комунікації: досліджувати теоретичні матеріали, аналізувати практичний досвід та готувати презентації, щоб поділитися своїми знаннями з одногрупниками.

Під час заняття майбутні педагоги презентували результати своїх досліджень, ґрунтовно розкриваючи паралінгвістичні, кінетичні та проксемічні аспекти невербальної комунікації і їх важливість у налагодженні ефективного, безконфліктного спілкування між учасниками освітнього процесу. Також майбутні вчителі початкової школи створювали власні інтерактивні вправи у форматі вікторини, розробляли завдання, що дозволило їм закріпити отримані знання, а також практикувати навички невербальної комунікації.

Отже, у процесі заняття студенти поглибили свої знання про невербальну комунікацію, отримали цінний практичний досвід її застосування в педагогічній діяльності. Отримані знання та навички є важливим підґрунтям для якісної подальшої підготовки студентів до професійної діяльності.

За матеріалами кафедри педагогіки


Поділитися:

  • Facebook
  • Twitter
  • LiveJournal
  • Print