У травні 2025 року доцентка кафедри соціальної роботи та інклюзивної освіти БДПУ Анастасія Попова у складі команди викладачів Бердянського державного педагогічного університету взяла участь у програмі академічної мобільності Erasmus+ KA131/KA171, що проходила в Університеті м. Білефельд (Німеччина). Стажування тривало з 5 по 23 травня. Разом з нею до участі у програмі були запрошені Наталя Цибуляк, Ганна Лопатіна та Артем Полуляхов, які ще продовжують своє стажування в університеті.
Усі учасники з України були офіційно включені до переліку запрошених дослідників (guest researchers) кафедри професорки, докторки наук Міхаели Фогт (Prof.in Dr. Michaela Vogt) та активно долучилися до наукового, освітнього та студентського життя Факультету педагогічних наук (Faculty of Educational Science)Університету Білефельда. Одним із важливих напрямів роботи стала підготовка до Blended intensive programme “Expand your horizons! Breaking the Bubble” — інноваційного курсу з міжнародної та порівняльної освіти, що буде реалізований у червні 2025 року за участі студентів БДПУ.
У межах стажування команда відвідала Центр розвитку кар’єри для випускників та академічних кадрів (Graduate and Academic Career Development Centre – GrACe). Обговорення були сфокусовані на підтримці дослідницької кар’єри як ключової умови збереження ментального здоров’я та професійного добробуту науковців.
Крім того, учасники мали унікальну можливість відвідати День відкритих дверей Центру доступності (Zentrum für Barrierefreiheit – ZAB). Під час заходу вони ознайомилися з інфраструктурою центру, його функціональними можливостями, політиками інклюзії, а також мали змогу протестувати спеціалізоване обладнання, призначене для підтримки здобувачів освіти та викладачів із різними потребами. Захід став яскравим прикладом практичного втілення принципів безбар’єрного середовища у закладі вищої освіти.
Стажування також включало участь у відкритих лекціях, семінарах, міждисциплінарних обговореннях та неформальних зустрічах з викладачами Університету м. Білефельда.
Стажування стало не лише цінним професійним досвідом, а й джерелом нових ідей, натхнення та академічних зв’язків. Участь у міжнародних програмах мобільності відкриває нові горизонти, допомагає формувати європейський освітній простір і зміцнює роль українських університетів у глобальній науковій спільноті.
Стажування також сприяло реалізації глобальних пріоритетів сталого розвитку, адже напрями академічної взаємодії були тісно пов’язані з просуванням інклюзивної, справедливої та якісної освіти, підтримкою академічної доброчесності, а також розвитком інституційної стійкості. Зокрема, досвід, здобутий під час стажування, відповідає таким Цілям сталого розвитку ООН:
- ЦСР 4: Якісна освіта,
- ЦСР 10: Скорочення нерівності,
- ЦСР 16: Мир, справедливість та сильні інституції.
За матеріалами кафедри соціальної роботи та інклюзивної освіти