Не знаю, як учасникам семінару, а мені, сторонньому спостерігачеві, чомусь саме так захотілося підсумувати його роботу. Бо навіть те, що це був перший регіональний науково-практичний семінар під багатообіцяючою назвою «Актуальні тенденції викладання української літератури» і те, що організаторами його стали кафедра української літератури Інституту філології та соціальних комунікацій БДПУ та відділ освіти виконавчого комітету Бердянської міської ради говорить саме про компетентність, а, ознайомившись згодом майже з трьома десятками виступів та дискусійних суджень учителів місцевих навчальних закладів та викладачів університету, вже ловиш себе на слові – «глибина».
Серед вельми цікавих доповідей, виголошених учасниками семінару, окремо відзначимо «Творчість учителя як необхідна умова формування особистості учня» Любові Баранової (Бердянська загальноосвітня школа І–ІІІ ступенів № 1), «Міжпредметний статус риторичної компетентності у світлі Державного стандарту базової і повної загальної середньої освіти» Володимира Нищети (Бердянський державний педагогічний університет), «Проблемно-пошукові технології навчання як засіб активізації творчих здібностей студентів технічних навчальних закладів» Олени Верескун (Маріупольський електромеханічний технікум), «Компаративний аналіз демонічних образів у драмі-феєрії Лесі Українки “Лісова пісня” та повісті Юрка Покальчука “Озерний вітер”» Людмили Даниленко (Осипенківська загальноосвітня школа І–ІІІ ступенів), «Проектні технології на уроках української літератури» Валентини Космикіної (Бердянська загальноосвітня школа І–ІІІ ступенів № 3), «Синектика як метод стимулювання творчої активності учнів на уроках української літератури» Світлани Заболотньої (Бердянська гімназія № 3 «Сузір’я»), «Формування креативної компетентності учнів на уроках літератури» Тетяни Сизко (Миколаївська загальноосвітня школа І–ІІІ ступенів), «Вирішення проблеми мотивації як одного з аспектів пізнавальної діяльності учнів» Ірини Якименко (Бердянська загальноосвітня школа І–ІІІ ступенів № 11), «Використання можливостей інтернету на уроках української літератури (з досвіду роботи)» Марини Соловйової (загальноосвітня школа І–ІІІ ступенів), «Використання інноваційних технологій на уроках української літератури» Валентини Гонтар (Бердянська загальноосвітня школа І–ІІІ ступенів № 11), «Метод проектів як засіб формування акмеологічного середовища на уроках української літератури» Інни Копоть (Бердянська загальноосвітня школа І–ІІІ ступенів № 6).
Перший науково-практичний семінар проходив 29 березня ц. р. в головній актовій залі БДПУ, на початку якого його учасників «благословили» на плідну роботу проректор з наукової роботи Ігор Богданов, директор Інституту філології та соціальних комунікацій Ольга Харлан, завідувач методичним кабінетом відділу освіти виконкому Бердянської міської ради Наталя Скиртач.
Степан Герилів,
журналіст