Студенти-тренери волонтерського загону «Палітра добра» з числа здобувачів вищої освіти зі спеціальності «соціальна робота» та волонтери-учні загону 5 грудня ц. р. відточували майстерність проведення форум-театру у стінах Бердянського закладу загальної середньої освіти №11. Захід був організований як підсумкова робота після завершення школи волонтерів, яка діє при кафедрі соціальної роботи та інклюзивної освіти, а також приурочений до міжнародного дня волонтерів.
Більше двох місяців учні цієї школи під керівництвом студентів-магістрантів відвідували цікаві тренінгові заняття волонтерського загону «Палітри добра», присвячені питанням «Волонтерства в Україні», «Пізнання себе», «Управління життєвими ситуаціями та прийняття рішень», «Можливостям для молоді», «Методиці фору-театру», а заключним етапом школи став виступ учнів школи волонтерів у форматі форум-театру.
Методика форум-театру полягає у тому, що модератор, так званий Джокер, разом із групою непрофесійних акторів за допомогою різних технік готує коротку виставу. У ролі джокерів були студенти 1 курсу магістратури спеціальності «соціальна робота» Антон Сердюченко та Євген Шалупня.
Темою вистави учасники обрали «Негативний вплив однолітків в сучасному суспільстві». Актори показали три підготовлені ситуації, після чого глядачам була надана можливість замінити когось із акторів, показати своє бачення ситуації, тим самим змінивши хід подій.
Особливістю вистави є те, що сюжети пропонують самі учасники, зазвичай, це конфліктні ситуації, з якими вони зустрічаються у житті. Вистава зупиняється в кульмінаційний момент: дискримінації, приниження, конфлікту чи фізичного насильства. Після першого перегляду глядацька аудиторія бере участь в обговоренні побаченого, пропонує варіанти вирішення.
Сутність методики форум-театру, полягає у пошуку, разом із глядачами, шляхів вирішення конкретної проблеми чи можливості виходу зі складної життєвої ситуації. Участь у подібному заході сприяє розвитку креативності, нестандартного, варіативного мислення у вирішенні проблем різних соціальних груп.
Згідно слів волонтерів, метод форум-театру дав можливість не тільки усвідомити важливість і актуальність проблем, що були запропоновані, але й сформувати ставлення до різних видів поведінки, здобути навички самоаналізу, самокритики та самопошуку варіантів вирішення проблеми з використанням власного досвіду та досвіду інших людей, включаючи можливості підсвідомості та емоційного інтелекту.
Наталія Рибнікова,
студентка 3-го курсу
спеціальності «соціальна робота» ФДССО
Світлини з архіву автора