17 травня ц. р. у рамках навчальної дисципліни «Інклюзивне середовище навчальних закладів» у м12СР групі було проведене інтерактивне заняття щодо формування толерантного, позитивного ставлення до людей с особливими освітніми потребами.
Під керівництвом викладача кафедри соціальної роботи та інклюзивної освіти Н. М. Захарової, студентки-магістранти мали змогу розробити концепцію організації «Школи толерантності» у закладах дошкільної та загальної середньої освіти.
Під час заняття студентки працювали у групах, визначаючи основні завдання, фахівців, напрями організації «Школи толерантності» та особливості дистанційного навчання. Студентками було визначено такі завдання «Школи толерантності»: формування позитивного ставлення до дітей з особливими освітніми потребами, створення адаптивно-освітнього простору та архітектурної доступності; забезпечення особистісно-орієнтованого та корекційно-розвивального навчання; здійснення регулярного соціально-педагогічного супроводу та співпрацю з батьками.
Наповнюючи організаційну структуру «Школи толерантності», студентки визначили основні форми і методи роботи фахівців у рамках школи: розробка дорожньої мапи інклюзивного закладу, відео-уроки, заняття з використанням мультиплікації, еко-заняття, казкотерапія, «моретерапія», ігротерапія, імітаційні ігри, вітогенне навчання та використання інформаційно-комунікативних технологій, а також визначили провідні засади впровадження дистанційного навчання: соціальний патронаж, skype-заняття, використання медіа технологій.
Визначивши основні аспекти організації «Школи толерантності» студентки прийшли до висновку, що така форма соціальної роботи є однією з основних складових інклюзивної освіти та забезпечує сприятливі умови для соціалізації дітей з особливими освітніми потребами.
В цілому заняття має суспільно-значущий характер, сприяє професійній організації інклюзивного навчання дітей з особливими освітніми потребами.
Анастасія, Нагорна
студентка 6 курсу спеціальності «соціальна робота»
Cвітлини з архіву групи