У межах міжуніверситетської співпраці відбулася відкрита лекція «Математичні методи в побуті та житті», яка зібрала студентів і викладачів Бердянського державного педагогічного університету та колег з Тернопільського національного педагогічного університету ім. Володимира Гнатюка.
Лектором захопливого заходу в дистанційному форматі став Кудінов Микола Валерійович, старший викладач кафедри фізики, математики та методики навчання факультету фізико-математичної, комп’ютерної та технологічної освіти БДПУ.
Здобувачі та викладачі обох університетів дізналися про неочікуване застосування теореми Больцано-Коші для правильного розрізання бутерброда та її значно більш серйозні застосування в аналізі неперервності функцій і чисельних методах, фізиці, інженерії й економічному моделюванні.
Особливу увагу привернула дискусія навколо статті Пітера Бакуса «Чому я не маю дівчини. Застосування рівняння Дрейка для дослідження кохання у Великій Британії», де автор застосував рівняння астронома-науковця Френка Дрейка, яке зазвичай використовують для визначення можливої кількості розумних позаземних цивілізацій. Це викликало жваве обговорення серед слухачів.
Друга частина лекції була присвячена теорії ігор та її застосуванню у, здається, найменш математичній та формалізованій частині людського життя – романтичних стосунках. Розглядалися концепція рівноваги Неша (за яку автор Джон Неш 1994 року отримав Нобелівську премію) та алгоритм Гейла-Шеплі, (автори – нобелівські лауреати 2012 року – Девід Гейл и Ллойд Шеплі), який математично обґрунтовує можливість створення стабільних подружніх пар. Цікаво, що починаючи з 1950-х років уряд США використовує цей алгоритм у Національній програмі підбору ординатури, мета якої – оптимальний розподіл молодих лікарів лікарнями.
Лекція наочно продемонструвала, що математичні методи можуть бути корисними не лише в науці та бізнесі, але й у повсякденному житті – від розподілу ресурсів до пошуку особистого щастя.
Так склалося, що захід співпав із третьою річницею повномасштабного вторгнення рф на українську територію, тому, у відповідності до триєдності навчальної, розвивальної і виховної мети педагогічної діяльності, наприкінці зустрічі Микола Валерійович продекламував свого вірша, написаного у співавторстві з Школою Олександром Васильовичем, доктором педагогічних наук, професором і завідувачем кафедри фізики, математики та методики навчання БДПУ:
Не розумію
Сьогодні зранку був приліт:
душою й серцем я німію…
Хтось жив життя, робив як слід,
а що тепер – не розумію…
Учора – плани на життя
і радість: мрії швидкоплинні…
Сьогодні – смерть і зойк дитя –
усе це поза розумінням!
Учора – зустріч віч на віч,
і тихий дощик на бруківці…
Сьогодні – рідний погляд твій
на фото лиш і лиш на плівці…
Сумний до болю монолог…
І діти замість парт – в підвалі…
…Звик до жаху, звик до тривог…
Коли кінець?.. Що буде далі?..
Напруга тисне навкруги,
і кожен день несе страждання…
Стрес, біль і страх – теж вороги:
забув любов, забув кохання.
Ті, що без серця, знов женуть
нових сліпців на адські муки…
Щоб стали на криваву путь
і діти, ми, і ще й онуки!
Хай майорітиме в імлі
над жовтим полем синє небо!
І хай вожді горять в кремлі…
Хай буде мир – це все, що треба!
Свобода, браття, – то не дар,
до неї треба йти щоденно.
Як заповів колись Кобзар,
то – боротьба – свята й блаженна!
Без страху щоб росли сини,
щоб жити так, як жити вмію!
Щоб лиш любов – і без війни –
і тільки це я зрозумію!













За матеріалами кафедри фізики, математики
та методики навчання