24 квітня завідувачка навчальної психолого-консультативної лабораторії, старша викладачка кафедри психології ФППОМ Вікторія Федорик виступила на вченій раді Бердянського державного педагогічного університету з доповіддю «Психологічний супровід учасників освітнього процесу БДПУ в умовах війни».
У своїй промові пані Вікторія акцентувала увагу на тому, що в умовах війни психологічний супровід учасників освітнього процесу є основним завданням навчальної психолого-консультативної лабораторії. Доповідачка висвітлила основні напрямки діяльності лабораторії та презентувала аналітичний звіт про проведені заходи.
Психологічний супровід учасників освітнього процесу починається з індивідуальних консультацій та ретельного вивчення запитів. Тематика звернень охоплює різноманітні аспекти життя учасників освітнього процесу, що було враховано при проведенні консультативної роботи: взаємовідносини в системі «батьки-діти» та «викладач-студент», відсутність мотивації до навчання, емоційне вигорання, вікові та індивідуальні особливості розвитку, міжособистісні конфлікти, стабілізація емоційного стану тощо.
Особливу увагу було приділено розробленим та впровадженим формам психологічної підтримки, які враховували специфічні потреби різних категорій учасників освітнього процесу. Результативними стали тренінги ефективної комунікації та командної взаємодії для першокурсників та їх кураторів, кінолекторії різноманітної тематики. З метою охоплення всіх напрямків діяльності лабораторії було запущено два Телеграм-канали: «Психолог і Я» для здобувачів і «Психолог і Я» для науково-педагогічних працівників та співробітників університету. Загальна кількість дописів у 2024-2025 н.р. склала 326.
Спікеркою також було представлено підтримувальні рубрики каналів: девіз дня, питання дня, практика дня, мотивувальні повідомлення, цікава психологія, інформаційні повідомлення, корисні посилання, книги для читання, фільми для перегляду, самодіагностика, техніки самодопомоги, гумор як копінг стратегія. Окремим видом психологічної підтримки були онлайн-марафони: «До дня психічного здоров’я», «Рефлексія 3600: підсумки, подяка, новий старт», Selfie-марафон усвідомленості «Магія Моменту». Ряд заходів проводився за запитом деканів та деканатів факультетів, завідувачів кафедр, студентського самоврядування.
Вікторія Федорик також наголосила на важливості профілактичної роботи та розвитку навичок самодопомоги серед учасників освітнього процесу, чому сприяли проведені тренінги з управління стресом, емоційної регуляції та розвитку життєстійкості.
Наприкінці промови завідувачка зазначила, що, враховуючи позитивний досвід індивідуального консультування та щоденно зростаючі запити на емоційну підтримку, перспективами вбачає запуск регулярних груп підтримки в межах університету для зміцнення психологічного добробуту учасників освітнього процесу. Такі групи стануть безпечним та емпатійним простором обміну досвідом, переживаннями та стратегіями подолання труднощів, пов’язаних з війною. Спільне обговорення та взаємна підтримка є вагомими факторами зниження почуття ізоляції, розвитку почуття спільності, активізації внутрішніх ресурсів для адаптації та відновлення.
Запровадження тематичних груп, орієнтованих на конкретні потреби (групи для внутрішньо переміщених осіб; групи для тих, хто переживає втрату та інші), дозволить забезпечити адресну психологічну підтримку та допомогу всій університетській спільноті.









За матеріалами навчальної
психолого-консультативної лабораторії