Цього суботнього ранку треба було не ніжитися у теплому ліжечку, а їхати далеко, і ніхто не знав «куди і навіщо», та й погода не віщувала нічого гарного… Але професіоналізм команди навчальної психолого-консультативної лабораторії факультету психолого-педагогічної освіти та мистецтв (завідувач – кандидат психологічних наук, доцент кафедри психології Наталя Жук) зробив можливим створити один день незабутнім та яскравим, отримати багато позитивних емоцій!
Студент Микита Чуріков згадує: "Было круто, весело и интересно. Захватывающие эмоции, весёлые тренера, увлекательные задания спостерегли улучшения общения в целом! Почаще бы таких мероприятий". А Мирослава Мосейчук доповнює: "Перші враження мої були незадовільними, адже я не люблю змагання. Та коли нас поділили на команди і ми почали виконувати завдання, які нам давали тренери, мене зацікавив цей тренінг».
Перш ніж почати виконувати завдання, ми повинні були придумати командою правильну стратегію. На щастя, нам це завжди швидко вдавалось, і ми одразу починали виконувати поставлене перед нами завдання. Їх виконували довше, ніж стратегію, бо в моїй команді були всі хлопці, які ще веселились, перш ніж поставитись з серйозність і почати виконувати.
Хоча через деякий час всі дружньо і з серйозністю виконували всі завдання. Найбільше мені сподобалось дев’яте завдання – завдання на довіру. Там ми повинні були довіритись своїй команді, залізти на дерево і впасти товаришам в руки. Хоч і в моїй команді одні хлопці, але мені страшно було падати. Я, навіть подумала, що якби були дівчата,тоді б я не наважилась впасти."
Згадує Артем Зуденко: «Эти выходные были незабываемые. Это было нечто. Нечто восхитительное. Ведь я побывал на тренинге. Мы ездили на дальнюю косу. Там познакомился с удивительными людьми, завел новых друзей. На тренинге мы выполняли задания. Каждое задание было особенное. Атмосфера была веселой, задорной. Благодаря этому мероприятию, наша команда научилась понимать друг друга, даже в молчании. С начало было тяжело, но спустя некоторое время мы сгруппировались и преодолели возникшие трудности».
Тренінги допомагають знаходити різноманітні рішення щодо покращення продуктивності та атмосфери командної роботи, дають на практиці ефективні інструменти командної взаємодії.
Тренінг складався з серії спеціально підготовлених психофізичних вправ для невеликих груп. На прикладі захоплюючих і водночас достатньо складних вправ, група навчається розв’язувати загальні завдання, виробляти тактику та стратегію їх вирішення. Участь у тренінгу дозволив студентам долати бар’єри у спілкуванні, пізнавати ближче один одного, завдяки цьому відбувається швидке згуртування групи. Аналіз результатів після кожної вправи дозволив студентам зрозуміти, як було виконано завдання, прийнято рішення, хто посів активну позицію в розробці стратегії виконання завдання, як це вплинуло на результат, чому не прислухалися до пропозицій деяких членів команди.
Особливо висловлюємо свою вдячність тренерам: співробітнику лабораторії Тетяні Ляхор, волонтерам Дарині Кулінічевій, Єлизаветі Клочко, Поліні Комаровій, Артему Воробйову, Миколі Зубку, робота яких сприяла психологічній адаптації першокурсників до умов навчання у ВНЗ шляхом підвищення компетентності в спілкуванні з однокурсниками, корекції та розвитку системи міжособистісних стосунків особистості через виявлення особистих установок, уточнення уявлень про себе як індивідуальності, розуміння та прийняття себе та інших.
Висловлюємо впевненість у збереженні сформованих дружніх відносин, які можливо пронесуться через багато років!
Ганна Алєксєєва,
к.пед.н., доцент кафедри комп'ютерні технології в управлінні та навчанні і інформатики БДПУ
На фото: першокурсники факультету фізико-математичної освіти, комп’ютерних технологій та трудового навчання при виконанні вправ: "Прогулянка сліпих", "Лабіринт", "Жолоби", "Горизонтальна павутина", "Хмарочоси", "Китайські палички", "Крок за кроком", "Офіціант", "На довіру", спрямованих на зміцнення розуміння та довіри між одногрупниками, посилення їхньої командної ефективності.
Світлини автора