Опанування нових форм роботи з дітьми в умовах воєнного стану: творча лабораторія «МарЛен»

Протягом багатьох років дитячий ансамбль естрадного танцю «МарЛен» Центру дитячої та юнацької творчості міста Бердянська є творчою лабораторією кафедри теорії та методики навчання мистецьких дисциплін Бердянського державного педагогічного університету, на базі якої здобувачі вищої освіти проходять практику, стажування, відвідують лабораторні форми аудиторних занять, працюють.

Разом із викладачами кафедри Оленою Мартиненко, Юлією Тараненко, Наталею Кривунь, Русланом Павленком вже другий рік працюють студентки 4 курсу спеціальності «Хореографія» Ксенія Марфіян та Софія Самойлова. Нові завдання, які постали перед закладами позашкілля в умовах воєнного стану в Україні, передбачають пошук нових форм роботи задля мотивації дітей до занять та їх психологічної підтримки. Особливо складним для закладів освіти, які перебувають на окупованій території, є навчання хореографії в онлайн форматі, адже діти очікують на показ результатів своєї танцювальної діяльності, отримання задоволення від концертних виступів, спілкування і підтримку. Проте навчання триває і викладачі разом зі студентами, які на цей час є їх колегами, вчаться працювати по-новому, шукаючи та апробовуючи нові форми та методи роботи, набуваючи досвіду та поширюючи його через освітній процес та участь у наукових конференціях і семінарах.
У зміст хореографічних занять із дітьми включаються вправи естетотерапії, бесіди з дітьми, робота з концертмейстером щодо створення музичного супроводу з підручних матеріалів, інтеграція (танцювальні вправи+англійська мова; танцювальні вправи+математика та ін.).
Окрім традиційних онлайн занять, педагоги «МарЛен» створили Телеграм канал, у якому проходить обговорення різноманітних актуальних тем між хореографами, дітьми та їх батьками. Протягом літа за ініціативою Ксенії Марфіян та Софії Самойлової щодня відбувалася комунікація з дітьми в Телеграм каналі з відповідної теми. Кожний тиждень був тематичним і мав свої активності: «З «МарЛен» я серцем назавжди: історія колективу!», «Щасливий той, хто вміє розмовляти мовою тіла: теорія і практика», «Тілесна культура танцівника – залог краси та здоров’я!», «Робимо добро разом!!!», «Видатні постаті хореографічного мистецтва», «Психологічне здоров’я – залог успішного життя!», «Я українець – і цим я гордий (мова, кухня, одяг, музика та пісні, мода)!», «Марафон з англійської мови». Усі теми мали свої підтеми, кожну з яких за планом роботи розкривав один із педагогів, спілкуючись протягом дня з дітьми та їх батьками. Результати роботи показали ефективність обраного формату для навчання, спілкування, а головне – об’єднання колективу.
21 жовтня 2022 року на педагогів колективу чекає спілкування з керівниками інших колективів на традиційному ІV відкритому науково-практичному семінарі «Діалог актуальних дискурсів хореографічної освіти: теорія, методика, практика», який приурочено до 90-річчя Бердянського державного педагогічного університету. Сподіваємося, що спілкування буде плідним та цікавим задля майбутнього нашої освіти, задля дітей України.

Статтю підготувала

доцентка кафедри ТМНМД

Олена Мартиненко


Поділитися:

  • Facebook
  • Twitter
  • LiveJournal
  • Print