Цікавий формат участі студентів-хореографів БДПУ було представлено на ІV відкритому науково-практичному семінарі «Діалог актуальних дискурсів хореографічної освіти: теорія, методика, практика», який приурочено до 90-річчя Бердянського державного педагогічного університету.
У науковій дискусії взяли участь здобувачі 1 і 2 рівнів вищої освіти спеціальностей 024 «Хореографія» та 014 «Середня освіта (Хореографія)» Ксенія Марфіян, Катерина Піліпішина, Вікторія Бичкова, Софія Самойлова, Ірина Янгулова, Анна Швидка, Валерія Зубова, Вероніка Кирпа. Майже всі учасники мають практичний досвід хореографічної роботи з дітьми або працюють професійними танцівниками. Хореографічну практику вони активно поєднують із науковою діяльністю, виступаючи на студентських наукових конференціях, публікуючи результати свого наукового та практичного пошуку в наукових виданнях. Географія їх місцезнаходження наразі дуже широка, що пов’язано з умовами воєнного стану в Україні (Україна, ОАЕ, Литва, Корея, КНР, Італія), але кожен із них знайшов можливість донести свою думку про актуальну проблематику хореографічного навчання дітей в умовах воєнного стану.
Молода наукова команда студентів під керівництвом доцентки кафедри теорії та методики навчання мистецьких дисциплін Олени Мартиненко запропонувала окреслення актуальних проблем хореографічного навчання навколо українського вінка, у середині якого було блакитно-жовте серце з надписом «ДІТИ». Для участі в дискусії учасники обирали колір стрічки, який передавав розкриття одного з актуальних питань навчання хореографії в умовах воєнного стану в Україні: безпека навчання, психологічна підтримка, якість навчання, пошук, апробація та поширення ефективних хореографічних практик, національно-патріотичне виховання, мотивація до навчання, бренд танцювального колективу. Доповіді здобувачів вищої освіти були цікавими, неординарними, практично-орієнтованими. Учасники науково-практичного семінару ставили запитання студентам і отримували ґрунтовні відповіді. Відбулася жвава дискусія навколо окресленої проблематики.
Найбільш цікавою була тема застосування маркетингу в хореографії, запропонована здобувачкою ІІ рівня вищої освіти Анною Швидкою. Це нова проблематика, яка майже не розглядається в наукових дослідженнях і її актуальність окреслюється підвищенням інтересу суспільства до мистецьких заходiв і творчих проєктiв через розробку ефективної маркетингової стратегії. Анною також було представлено мистецький герб, який вона розробила і який став візитівкою науково-практичного семінару.
Наприкінці наукового батлу доцентка кафедри Юлія Тараненко презентувала робочий зошит із сучасного танцю, який було розроблено членами її наукового гуртка «Традиційні та нетрадиційні методи навчання сучасного танцю». Це перша практика в Україні розробки робочого зашиту для здобувача позашкільної освіти (вихованця танцювального гуртка) на допомогу навчання в онлайн форматі.
Пишаємося студентами-хореографами, які гідно представили Бердянський державний педагогічний університет на ІV відкритому науково-практичному семінарі «Діалог актуальних дискурсів хореографічної освіти: теорія, методика, практика». Учасниками семінару, колегами Уманського державного педагогічного університету імені Павла Тичини, Львівського національного університету імені Івана Франка, було відзначено високий рівень професійної підготовки студентів-хореографів.
Статтю підготувала
доцентка кафедри ТМНМД
Олена Мартиненко