«Технології – це круто!» Дизайн, інженерні розрахунки та підприємницька діяльність

Як і обіцяла раніше, у нашій рубриці будуть відбуватися зустрічі з нашими видатними випускниками, які свою професійну діяльності пов’язали з технологіями та дизайном.

Знайомтеся, Ганна Зеленська – випускниця факультету трудового та економічного навчання (таку назву колись мав наш факультет фізико-математичної, комп’ютерної та технологічної освіти) за спеціальністю Трудове навчання та основи підприємництва. Сьогодні Ганна – відома, талановита українська дизайнерка, бізнес-леді, власниця студії декору «Shantilli», дружина, мати, волонтерка та знана у Вінниці декораторка.

Плануючи зустріч із Ганною Зеленською, хотіла розповісти про її досягнення в галузі декору інтер’єрів, про можливості поєднання технологій та підприємницької діяльності, про її незабутні майстер-класи, показати її неймовірні дизайн-проєкти, розпитати про технології виготовлення предметів інтер’єрного призначення, але наша з ній розмова пішла в таке русло, що я сама для себе згадала про ту потужну значущість інженерної підготовки наших здобувачів освіти, яку можна застосовувати навіть у проєктуванні та виготовленні дизайнерських виробів.

А справа ось в чому. Студія декору «Shantilly», засновницею якої є наша гостя, пропонує своїм клієнтам оформлення інтер’єрів до будь-яких свят: весілля, хрестин, днів народження, корпоративів, тематичних вечірок, бізнес-конференцій, форумів, офіційних зустрічей тощо. Всі ці заходи передбачають наявність неабиякого облаштування, побудови конструкцій для тематичних фотозон або елементів оформлення приміщень, де будуть відбуватися свята або події. Ось, наприклад, яке весілля може пройти без арки із квітів? Або як можна сконструювати фотозону без спеціальних каркасних споруд? Як може відбуватися бізнес-конференція без подіуму та тумби для спікера? Безумовно, що все це – необхідні атрибути оформлення приміщення, що мають назву інженерні споруди. А кожна інженерна споруда – це певний алгоритм розрахунків та безліч технічних знань. І саме ці розрахунки та умови інженерної надійності вивчають наші студенти на таких навчальних дисциплінах, як опір матеріалів, конструкційні матеріали та матеріалознавство, теоретична механіка, теорія механізмів машин, деталі машин, основи виробництва, гідравліка, теплотехніка, електротехніка тощо.

-Ганна, як знання з інженерних дисциплін поєднуються із процесом створення краси для твоїх дизайн-розробок? Чи не жалкуєш, що їх довелося вивчати під час навчання в БДПУ?

-Я повірила моїй матусі, яка мені порадила поступати на вчителя трудового навчання. «Доця, ти так гарно шиєш та любиш готувати! Іди, не пошкодуєш». А в результаті, я перших три роки навчання перебувала в шоці від всіх тих інженерних лабораторій з обладнанням, які були розташовані у другому та третьому корпусах. Я із сльозами на очах чекала, коли ж почнеться цікаве – шиття, технології, дизайн? А у нас – верстати, обладнання, розрахункові курсові проєкти, інженерні задачі…. Шок. Паніка. Страждання… Але, знання всього того, що я так боялася і не сприймала з радістю, зараз дає мені можливість впевнено себе відчувати серед чоловіків, коли потрібно розрахувати арки, консолі, балки, різьбові з’єднання, розрахувати кількість труб, визначитися з їх маркуванням, підібрати певні матеріали в залежності від середи експлуатації та їх хімічного складу. Для мене не є проблемою визначитися з видом кріплення, я можу самостійно випробувати якість виконаних зварних робіт, процесів збірки конструкції з металу або деревини, наприклад. Без проблем можу розрахувати навантаження на конструкцію і буду впевнена в тому, що вона буде безпечною при експлуатації і витримає. Всьому цьому мене навчили мої рідні найкращі викладачі кафедри професійної освіти, трудового навчання та технологій.

-А які конструкції ти розраховуєш та виготовляєш?

-Весільні арки та альтанки, подіуми, консолі для вітрин магазинів, стійки. Вони виготовляються зазвичай із металу або деревини. А потім вже конструкції прикрашаються фіто квітами, фіто зеленню, повітряними кульками, логотипами тощо . Але до цього іде процес розробки ескізів, підбір кольорової гами, розробка технології виготовлення дизайн-проєкту. Вже коли готові окремі конструкції, то розпочинається процес збірки, безпосередньо на місці майбутньої події. Завершується процес збірки контролем якості робіт.

-Ганна, покажи, будь ласка, свої заготовки інженерних споруд та вже готові дизайн-проєкти після декорування.

-Будь ласка! Ось найпростіший приклад. Це фотозона для лаундж території, розташованій на даху багатоповерхівки. В основі лежить зварна конструкція у вигляді решітки. Зверху об’єкт прикрашено штучною зеленню та логотипом.

А ось така розробка конструкції із металу у поєднанні із подіумом із деревини дає можливість створити урочисті арки з подіумом та сходинами.

Це – металеве кільце з підставкою, яке потім перетворилося у тематичну фотозону «Новорічна зима».

Ось так виглядає основа під подіум, яка у поєднанні з додатковими конструкціями та з певним декором перетворюється на арку або альтанку.

Така металева конструкція з колонами із труб перетворилася за допомогою декоративних квітів у весільну альтанку на відкритому повітрі

А цей приклад – більш складна конструкція. альтанка. Вона виконана у формі купола. Прикрашена фіто квітами та встановлена на конструкцію подіума.

Найпростішим прикладами металевих стійок можна вважати наступні проєкти. Тут стійки додатково фарбуються і прикрашаються орксклом:

-Ганна, які послуги надає твоя декор-студія?

-Це організація свят та офіційних подій. Ми декоруємо приміщення у різних тематиках: новий рік, хрестини, день народження, весілля, випускні бали, рекламуємо відомі та маловідомі бренди.

-Це й оформлення фотозон на днях народження або весіллях чи то тематичне замовлення зон для фотостудій :

-Ми декоруємо святкове сервірування столів:

Також оформлюємо вітрини та торговельні зали топових магазинів:

Виготовляємо дизайнерські композиції із квітів та рослин для будь-яких інтер’єрів.

-Ганна, в твоїх роботах відчувається гармонія та краса, проєкти технічно складні і, в той же час, вишукані і мають авторський почерк. Як вдається все це поєднувати?

-Під час навчання в університеті на заняттях дизайнерського напрямку були покладені ази знань з основ композиції, ми глибоко вивчали технології оформлення інтер’єрів і основи підприємницької діяльності. Я вже у студентські роки відкрила у Бердянську костюмерну майстерню, тобто своїми руками та головою заробляла гроші. А з часом завдяки постійному вивченню сучасних тенденцій у дизайні декорування, завдяки навчанню на дизайнерських курсах та сміливості заявити про себе я займаюсь улюбленою справою – дарую естетичне задоволення людям, роблю цей світ красивішим та на цьому заробляю гроші.

-За фахом ти вчитель трудового навчання та основ підприємництва. Чи не жалкуєш, що не працюєш у системі освіти?

-Я провожу майстер-класи і для дітей, і для дорослих. Це і є моя викладацька діяльність на сьогодні. А зароблені на майстер-класах гроші з радістю доначу для ЗСУ. Я дуже мрію про нашу Перемогу, про звільнення нашої Бердянщини, я хочу приїжджати в сій рідний вільний український Бердянськ, приходити до стін рідного університету і з радістю проводити майстер-класи для сьогоднішніх студентів. З радістю поділюся своїм досвідом у мистецтві дизайну та розкрию нюанси підприємницької діяльності саме в декоруванні оточуючого середовища. Вся база у студентів-технологів є, головне бажання та сміливість і все буде Україна!

-Ганна, від душі бажаю тобі творчого натхнення та самореалізації, а твоїй студії декору процвітання та вдячних клієнтів. Чекаємо у наступному навчальному році тебе у нас у гостях з майстер-класами.

P.S. На прикладі Ганни Зеленської хотіла довести та показати, що отримані знання під час навчання на спеціальності 014 Середня освіта. Трудове навчання та технології відкривають можливості нашим випускникам для творчої самореалізації та дають усі можливості для занять індивідуальною підприємницькою діяльністю і впевнено відчувати себе у конкуренції з іншими підприємцями та бути фінансово незалежними. Тож приєднуйтеся до дружньої родини технологів, бо Технології – це круто!

К.п.н., доцент кафедри
трудового навчання та технологій
Юлія Бєлова-Олейник


Поділитися:

  • Facebook
  • Twitter
  • LiveJournal
  • Print