Інклюзивне освітнє середовище ЗВО: старт нового модулю підвищення кваліфікації для викладачів вищої школи

Понад рік спеціальних досліджень команди БДПУ в рамках проєкту 2022.01/0010 “Дизайн інклюзивного освітнього середовища закладу вищої освіти”, який виконується за грантової підтримки Національного фонду досліджень України, передували цій події. І, нарешті, 16 жовтня у межах модулю підвищення кваліфікації відбулася перша зустріч викладачів з усієї України, об’єднаних ідеєю розвитку інклюзивної освіти. Захід зібрав понад 50 осіб, які мали на меті підвищити свою обізнаність щодо інклюзивної культури, інклюзивних політик та практик.

Досвідчена в темі інклюзії спікерка Ольга Гуренко закцентувала увагу слухачів на ключових аспектах соціальної відповідальності ЗВО в українському суспільстві, презентувала практичний досвід роботи БДПУ над проблемою розбудови інклюзивного освітнього середовища.

Здобутки та суперечності нормативно-правового регулювання інклюзії в Pсистемі вищої освіти України, а також труднощі та виклики цієї проблеми для учасників компетентно розкрила Анастасія Попова.

Особливий інтерес аудиторії викликав виступ Ганни Лопатіної, яка представила кейс Бердянського державного педагогічного університету щодо дизайну інклюзивного освітнього середовища. Вичерпно та зрозуміло спікерка продемонструвала, як можна адаптувати освітній процес для забезпечення рівних можливостей для всіх здобувачів вищої освіти, для задоволення їхніх універсальних потреб у підтримці, багатоманітності, доступності тощо; розкрила виміри, над якими слід працювати колективам ЗВО для розбудови інклюзивного освітнього середовища.

Попереду ще три зустрічі, на яких буде представлено ексклюзивну інформацію щодо практичних аспектів означеної теми.

P.S. Під час зустрічі спікерки використовували дієві інструменти взаємодії з аудиторією, здобуті під час участі в Міжнародній літній школі «Інноваційні підходи до викладання та навчання», організованою ГО «Інноваційний університет» у червні 2024 року.

Марина Нестеренко


Поділитися:

  • Facebook
  • Twitter
  • LiveJournal
  • Print

Залишити відповідь