30 жовтня у рамках вивчення освітньої компоненти “Поствоєнна соціальна підтримка та адвокація” за ініціативи Анастасії Попової, для здобувачів освітньо-професійної програми “Поствоєнна соціально-психологічна реабілітація” та «Соціальна педагогіка» було організовано та проведено лекцію-практикум з кейс-менеджером гуманітарної місії “Проліска” Оленою Токмань. Лекція мала на меті ознайомити студентів із реальними аспектами роботи кейс-менеджера та поглибити їх розуміння соціально-психологічної підтримки постраждалих від війни в контексті діяльності недержавних організацій.
На зустрічі, Олена Токмань поділилася історією створення та напрямками роботи “Проліски”, а також розповіла про важливість кейс-менеджменту як підходу, що дозволяє надавати індивідуальну допомогу та підтримку людям, які опинилися у складних життєвих обставинах через військові дії. На прикладах реальних історій зі своєї роботи Олена продемонструвала, як кейс-менеджери допомагають постраждалим долати юридичні, медичні та соціальні бар’єри, а також знаходять індивідуальні рішення для кожного випадку.
Після теоретичної частини заходу студентам було запропоновано виконати практичне завдання: спробувати самостійно вирішити ситуацію-кейс, з якою стикаються кейс-менеджери на практиці. Для цього учасників поділили на групи, об’єднавши студентів із різних академічних потоків, щоб вони мали можливість познайомитися і працювати разом над вирішенням складних завдань. Це не лише сприяло командній роботі, а й допомогло студентам побачити різні підходи до розв’язання кейсів.
Під час виконання завдання кожна група мала змогу застосувати отримані знання на практиці, розробляючи план дій, який би максимально враховував потреби та можливості постраждалого. Студенти аналізували інформацію, обговорювали можливі шляхи вирішення і пропонували індивідуальні стратегії допомоги. Такий інтерактивний формат дозволив студентам краще зрозуміти, з якими викликами можуть зіткнутися фахівці у сфері соціальної реабілітації та яку роль у цьому процесі відіграє саме кейс-менеджмент.
Лекція-практикум від Олени Токмань стала не лише навчальним досвідом, а й можливістю для студентів відчути відповідальність за долю людей, яким вони допомагатимуть у майбутньому. Захід також сприяв згуртованості студентської спільноти, адже спільна робота над вирішенням кейсів дала змогу ближче познайомитися один з одним та обмінятися ідеями. Такі ініціативи не лише сприяють професійному розвитку, а й співзвучні глобальним Цілям сталого розвитку ООН, серед яких побудова мирного та інклюзивного суспільства (Ціль 16), зміцнення партнерств (Ціль 17) та забезпечення психічного здоров’я і благополуччя (Ціль 3). Здобуті на семінарі знання допоможуть студентам у майбутньому реалізувати ці важливі принципи на практиці, сприяючи сталому розвитку суспільства та підвищенню якості соціальної підтримки.
За матеріалами