15 листопада відбувся VІ відкритий науково-практичний семінар «Діалог актуальних дискурсів хореографічної освіти: теорія, методика, практика», який за традицією був організований викладачами хореографії Бердянського державного педагогічного університету сумісно з Центром дитячої та юнацької творчості ім. Є. Руднєвої м. Бердянськ.
Цього року цей захід зібрав 139 учасників з усіх регіонів України, а також із закордону (Польща, Литва, Німеччина, Туреччина, Естонія), які протягом 6 годин мали можливість отримати новий досвід для подальшого його реалізації в професійній практичній, освітній та науковій діяльності. Учасниками конференції були працівники закладів позашкільної освіти (64%), викладачі та студенти закладів вищої освіти (28%), представники ЗЗСО, коледжів та ліцеїв (8%).
Програму семінару можна умовно порівняти з заходом, побудованим за принципом драматургії, де експозицією було вітальне слово до учасників семінару від: проректорки з науково-педагогічної роботи БДПУ, доцентки Ганни Александрової; декана факультету фізичної культури, спорту та здоров’я людини, професора БДПУ Сергія Кушнірюка; завідувачки відділу освіти виконавчого комітету БМР Запорізької області Тетяни Фурманової; директора Центру дитячо-юнацької творчості ім. Є.Руднєвої м. Бердянська Олега Балабана та завідувачки кафедри хореографії та фітнесу БДПУ Юлії Тараненко. Модераторка семінару – доцентка кафедри хореографії та фітнесу Олена Мартиненко, продемонструвала, як розширилася географія учасників семінару за останні три роки, ознайомила з правилами участі в семінарі та окреслила основні питаннями для розгляду.
У зав’язці заходу було представлено виступ-презентацію «Пріоритетні напрями позашкільної освіти» від директора ЦДЮТ м. Бердянська Олега Балабана та панельну дискусію «Хореографічна позашкільна освіта сьогодні», проведену представниками навчально-методичної ради ЦДЮТ. Вразила активність учасників, які працювали в трьох сесійних залах ZOOM, обговорюючи питання хореографічної позашкільної освіти: 1) сильні сторони та переваги, нові можливості; 2) слабкі сторони, недоліки, загрози та ризики; 3) що я можу зробити для розвитку позашкільної хореографічної освіти сьогодні?
Наступний зміст семінару (розвиток дії) передбачав надання інформації з розкриття актуальних питань, які має вирішувати позашкільна освіта вже сьогодні: міркування на тему «Національне-патріотичне виховання не на словах» (спікер – к.мист., доцент кафедри режисури та хореографії Львівського національного університету імені Івана Франка Олександр Плахотнюк); майстер-клас з українського народно-сценічного танцю (спікер – викладач кафедри теорії та методики навчання мистецьких дисциплін БДПУ, соліст танцтеатру «Життя» Львівської національної філармонії Дмитро Ільїн); тренінг «Практика бодіворку для відновлення і самопідтримки» (спікер – доктор філософії з культурології, хореограф, режисер, танцівник, викладач, дослідник, куратор і продюсер, викладач кафедри хореографії і танцювальних видів спорту Національного університету фізичного виховання і спорту України, співзасновник, програмний директор та представник БО «МБФ «Імпульс Трансформація Платформа», генеральний директор Ruban production ITP, експерт Всеукраїнського театрального Фестивалю-Премії «ГРА» 2020-2023 та представник України у Європейському Парламенті Культури Віктор Рубан); практико-орієнтована лекція «Секрети психологічного відновлення: від А до Я» (спікер – керівниця гуртка «Психологічні студії» ЦДЮТ м. Бердянськ, к. псих. н., Людмила К.); медіапростір «Кінематографія руху: екранна хореографія» (спікер – доцентка кафедри хореографії та фітнесу БДПУ, керівниця танцювального гуртка ЦДЮТ м. Бердянськ, голова ГО «Асоціація випускників-хореографів БДПУ» Юлія Тараненко).
Кульмінаційним моментом науково-практичного семінару була презентація досвіду роботи від керівників хореографічних колективів: Банах Вікторії (м. Запоріжжя), Кривунь Наталі (м.Запоріжжя/Бердянськ), Костогриз Анни (м. Київ), Дудкіної Альони (м. Миколаїв), Кучерук Марії (м. Клайпеда, Литва), Омельченко Христини (м. Таллін, Естонія).
У кінці семінару (розв’язка) було проведено рефлексію за допомогою метафоричної картки і зроблено аналіз підсумкової гугл-анкети, яку протягом презентації хореографічного педагогічного досвіду могли заповнити учасники семінару. Позитивні відгуки і слова вдячності констатували, що семінар був актуальним, змістовним, практично-орієнтованим і цікавим.
Отже, лише любов до дітей і відданість професії зможе допомогти дитині перенести складні моменти дитинства. А сьогодні щасливе дитинство є викликом. Професійний розвиток освітян на подібних семінарах допомагає знаходити шляхи їх подолання.
За матеріалами кафедри хореографії та фітнесу