Йде лекція з математики комплексних чисел, в аудиторії лектор і 3 студента.
Раптово встають 5 людей і йдуть.
Лектор:
– От зараз прийдуть ще двоє, і взагалі нікого не залишиться…
На черговому занятті математичного гуртка факультету ФМКТО БДПУ учасники поринули у складний, але захопливий світ обчислень, які стоять за сучасними комп’ютерними іграми. Минулого разу здобувачі детально розглянули питання інтерполяції, розібрались з її видами, практичними застосуваннями та дізнались про зв’язок з українською математичною наукою (https://us.bdpu.org.ua/interpoliatsiia-u-rozrobtsi-komp-iuternykh-ihor.html), тому в продовження циклу, тема заняття «Криві Безьє та кватерніони у розробці комп’ютерних ігор» показала, як математика стає потужним інструментом для створення реалістичних графічних ефектів і плавної анімації.
Під час заняття учасники познайомилися з кривими Безьє – математичними об’єктами, що використовуються для моделювання плавних траєкторій руху, конструювання ландшафтів та створення динамічних інтерфейсів. На прикладах було продемонстровано, як точкові контрольні параметри дозволяють визначати форму кривої, а їх застосування у геймдеві сприяє створенню інтуїтивних і точних анімацій.
Друга частина заняття була присвячена кватерніонам – математичній структурі, яка стала незамінною у 3D-графіці. Учасники дізналися, як кватерніони допомагають вирішити складні задачі обертання об’єктів у тривимірному просторі без помилок типу «гімбального блокування». Це забезпечує плавний рух камер, персонажів і об’єктів у світі гри.
Заняття не лише розширило знання з обчислювальної математики, а й надихнуло учасників на вивчення перспектив використання математичних моделей у сфері геймдеву. Учасники побачили, як обчислення стають невидимою основою кожної гри, перетворюючи формули у справжню магію віртуального світу.
За матеріалами кафедри фізики, математики
та методики навчання