ШІ у науці: формування нової культури відповідального використання

У час, коли штучний інтелект стрімко змінює правила гри в освіті та науці, українські дослідники та освітяни потребують не лише нових інструментів, а й нової культури їх відповідального використання. Саме на це спрямований онлайн-курс підвищення кваліфікації «Наука×ШІ: нова парадигма», який спільно реалізують ГО «Прогресильні» та Український офіс дослідницької доброчесності.

Програма орієнтована на освітян, управлінців та науковців, які прагнуть адаптуватися до нової освітньої реальності, де ШІ стає повсякденним інструментом; навчитися ефективно й відповідально впроваджувати штучний інтелект у дослідницьку роботу; забезпечувати належний рівень академічної доброчесності, зокрема в умовах активного використання цифрових технологій.

Учасники курсу мають можливість отримати сертифікат підвищення кваліфікації обсягом 1 кредит ЄКТС (30 годин). Навчання триває з 24 до 28 листопада.

Сьогодні я долучилася до однієї з ключових лекцій курсу. Спікерками стали:

Яна Сичікова – докторка технічних наук, професорка, проректорка з наукової роботи БДПУ;

Наталя Цибуляк – кандидатка психологічних наук, доцентка кафедри прикладної психології та логопедії БДПУ.

Експертки представили надзвичайно актуальну тему: «Від детекторів до прозорості: як змінюється культура використання ШІ у науці». У фокусі обговорення – деволюція ставлення до ШІ, ризики та міфи щодо детекторів, питання академічної доброчесності, а також практичні орієнтири для науковців щодо відповідального використання цифрових інструментів.

Курс «Наука×ШІ: нова парадигма» демонструє, що відповідальне застосування ШІ – це не заборони, а формування нової культури досліджень, де технології підтримують розвиток науки та сприяють її відкритості й чесності.

Вважаю участь у курсі професійно значущою, адже він дозволяє оновити знання, здобути практичні орієнтири та адаптувати сучасні технологічні підходи до власних дослідницьких завдань.

Курило Ольга Юріївна,
докторка філософії, старша викладачка кафедри професійної освіти та технологій

AI in Science: Shaping a New Culture of Responsible Use

At a time when artificial intelligence is rapidly reshaping the landscape of education and research, Ukrainian scholars and educators need not only new tools but also a new culture of their responsible use. This is precisely the focus of the professional development online course “Science × AI: A New Paradigm,” jointly organized by the NGO Progresylni and the Ukrainian Office for Research Integrity.

The program is designed for educators, administrators, and researchers who seek to adapt to the new educational reality where AI becomes a daily tool; to learn how to implement artificial intelligence effectively and responsibly in research activities; and to ensure academic integrity, particularly in the context of active use of digital technologies.

Participants of the course have the opportunity to obtain a professional development certificate worth 1 ECTS credit (30 hours). The training takes place from 24 to 28 November.

Today I attended one of the key lectures of the course. The speakers were:

– Yana Sychikova, Doctor of Technical Sciences, Professor, Vice-Rector for Research at Berdyansk State Pedagogical University;

– Natalia Tsybuliak, PhD, Associate Professor at the Department of Applied Psychology and Speech Therapy at Berdyansk State Pedagogical University.

The experts presented a highly relevant topic: “From Detectors to Transparency: How the Culture of AI Use in Science Is Changing.” The lecture focused on the evolution of attitudes toward AI, the risks and myths surrounding detection tools, issues of academic integrity, and practical guidance for researchers on the responsible use of digital instruments.

The “Science × AI: A New Paradigm” course demonstrates that responsible use of AI is not about restrictions, but about building a new research culture where technologies support scientific development and promote openness and integrity.

I consider participation in this course professionally meaningful, as it allows me to update my knowledge, gain practical insights, and integrate modern technological approaches into my own research work.

Olha Kurylo,
PhD, Senior Lecturer,
Department of Vocational Education and Technologies


Поділитися:

  • Facebook
  • Twitter
  • LiveJournal
  • Print

Залишити відповідь