Сучасна педагогічна практика вимагає регулярного підвищення кваліфікації вчителів-реабілітологів, щоб відповідати викликам інклюзивної освіти та ефективно працювати з дітьми з особливими потребами.
04 березня на кафедрі біології, здоров’я людини та фізичної реабілітації Бердянського державного педагогічного університету відбувсянауково-методичний семінар «Актуальні проблеми професійного самовдосконалення вчителя-реабілітолога».
Актуальність цієї теми зумовлена потребою у безперервному вдосконаленні методів навчання та врахуванні індивідуальних особливостей кожного здобувача освіти для забезпечення високої якості й ефективності освітнього процесу.
Під час заходу було порушено важливі питання: огляд сучасних проблем у професійному самовдосконаленні вчителів-реабілітологів, роль професійного самовдосконалення вчителя-реабілітолога у формуванні безбар’єрного освітнього простору (доктор педагогічних наук, професор Світлана Хатунцева); інвалідність як суспільна проблема еволюції суспільних поглядів на цю проблему (ст. викладач Ірина Расторгуєва); самовдосконалення вчителя-реабілітолога як фактор ефективної роботи в інклюзивному освітньому середовищі (доцент Віталій Гнатюк); інноваційні підходи до підготовки вчителя-реабілітолога в контексті індивідуалізації навчання учнів з особливими освітніми потребами (доцент Наталя Пшенична); методичні засади самовдосконалення вчителя-реабілітолога в умовах безбар’єрного освітнього середовища (ст. викладач Анастасія Єфімова); індивідуалізація реабілітаційного процесу у навчанні учнів з особливими освітніми потребами: компетентності вчителя-реабілітолога (ст. викладач Віта Черневич).
Під час заходу було наголошено, що обмежений доступ до сучасних технологій і новітніх методик створює перешкоди для професійного самовдосконалення. Використання цифрових інструментів та інтерактивних методів (наприклад, кейс-стаді, рольові ігри) є важливими засобами підвищення якості освітнього процесу; аналіз практичних кейсів і участь у майстер-класах дозволяє виявити ефективні стратегії для впровадження інноваційних методик у щоденну роботу; розробка персональних планів професійного зростання дозволяє врахувати специфіку роботи з дітьми з особливими освітніми потребами та сприяє адаптації методик до індивідуальних особливостей кожного.
Учасники семінару активно долучилися до обговорення, обмінювалися думками та досвідом з актуальних питань професійного самовдосконалення, а також отримали сертифікати (0,24 кредити ЄКТС). Було представлено різні точки зору та запропоновано конструктивні шляхи їх вирішення.
Щиро дякуємо стейкхолдерам за активну участь у науково-методичному семінарі. Зацікавленість стейкхолдерів, їхній професійний досвід та змістовні ідеї значною мірою сприяли ефективному проведенню заходу.
Таким чином, науково-методичний семінар відзначився високим рівнем наукової дискусії та активною участю всіх присутніх, що засвідчило його успішне проведення.


Доктор педагогічних наук, професор
кафедри біології, здоров’я людини та фізичної реабілітації
Бердянського державного педагогічного університету
Світлана Хатунцева