Доброчесність у навчанні й житті

Якісна професійна освіта є важливим фактором розвитку суспільства і країни. Досягнути високої якості освіти можливо лише створивши середовище відповідальності та чесності.

21 жовтня 2021 року відбулася онлайн-подія «Доброчесне суспільство: внесок кожного з нас». Захід організовано Українським католицьким університетом в рамках проєкту «Ініціатива академічної доброчесності та якості освіти». Спікерами виступили Дмитро Шеренговський, проректор УКУ з академічних питань та Анастасія Сидорук, психолог, асистент проєкту. Здобувачі вищої освіти першого (бакалаврського) рівня, які навчаються за освітньо-професійною програмою «Філологія (германські мови та літератури (переклад включно), перша – англійська, друга – німецька)» не тільки були слухачами, а й взяли активну участь в обговоренні актуальних питань.

Спікери зазначили, що академічна доброчесність не лише стосується грамотного та унікального написання курсових та кваліфікаційних робіт, наукових статей, тез, рефератів, а й повсякденних ситуацій.

Для дискусії було запропоновано такі питання: Що таке доброчесність у контексті формування цілісної особистості? Як формувати довіру в суспільстві? Як справлятися з недоброчесністю? Яка психологія порушення чесності у навчанні та перед собою? Чому ми виправдовуємо себе, порушуючи доброчесність?

Після заходу студенти поділилися враженнями.

Олена Роговік: «Лектори виступили з важливою та корисною інформацією. Вони обґрунтували, чому списувати погано, чому так важливо порушувати ці питання ще зі школи, визначили, які можуть бути наслідки цих дій. Зокрема, академічна доброчесність стосується не лише списування. Адже ми не завжди задумуємося, як легко ми порушуємо цей закон. Використання мультимедійних технологій, презентації та відео привернули більше уваги та зацікавили темою присутніх. Саме завдяки наведенню актуальних прикладів для студентства з візуальним підкріпленням, призвели до більшого розуміння та бажання навчатися у нашому студентському товаристві відповідаючи усім пунктам академічної доброчесності. Я вважаю, що такі заходи потрібно проводити частіше, бо це важлива проблема в наш час. Ці питання потрібно обговорювати. Дякую за надану можливість бути присутньою на онлайн-події!».

Талісія Федченко: «Зустріч проходила у формі прямої трансляції на Youtube, мені дуже сподобалось все, що я почула і побачила. У спікерів був досить зрозумілий матеріал, без зайвих слів і термінів. Порушувалися теми, важливі не тільки студенту чи школяру, але й такі, що можуть стати в нагоді і в повсякденному житті. Особливо мені сподобався виступ Анастасії. Доповідь про вибір студента – списати чи зберегти чесне ім’я – зацікавила мене найбільше, оскільки вона була побудована на власному життєвому досвіді промовиці, а також на досвіді студентів, які її оточують. Участь у вебінарі допомогла мені усвідомити, що подальший розвиток нашої держави залежить від рівня освіченості студентів – майбутніх спеціалістів, тому я буду сумлінно навчатись, дотримуючись академічної доброчесності».

Сподіваємося і віримо, що отримані знання щодо академічної доброчесності наші студенти використовуватимуть на практиці – під час підготовки до семінарських та практичних занять, написанні рефератів та курсових робіт.

Ірина Шиманович, доцент кафедри іноземних мов і методики викладання


Поділитися:

  • Facebook
  • Twitter
  • LiveJournal
  • Print