Студенти 4-го курсу спеціальності «соціальна педагогіка» і викладачі кафедри соціальної роботи та інклюзивної освіти ФДССО 21 грудня провели форум-театр на тему «Попередження соціальних конфліктів» для 57 вихованців дитячого санаторію «Бердянський».
Методика форум-театру полягає у тому, що модератор, так званий Джокер, разом із групою не професійних акторів за допомогою різних технік готує коротку виставу. Джокерами заходу виступили організатори – доцент А. Тургенєва, асистент А. Попова та студенти 403 групи спеціальності «Соціальна педагогіка» Є. Шалупня, А. Сердюченко та А. Костенко.
Цікавим є те, що сюжети пропонують самі учасники, зазвичай, це конфліктні ситуації з якими вони зустрічаються у житті. Вистава зупиняється в кульмінаційний момент: дискримінації, приниження, конфлікту, узурпації влади чи фізичного насильства. Після першого перегляду глядацька аудиторія бере участь в обговоренні побаченого, пропонує варіанти вирішення. Потім відбувається ще кілька переглядів, де глядачі мають можливість в будь-який момент сказати «стоп» і замінити когось із граючих на сцені. Всі, хто виходить на сцену, замінюючи когось із граючих, своїм прикладом створюють нову модель поведінки.
Учасники соціально-педагогічного заходу в рамках проведення форум-театру підняли дуже критичні питання та проблеми для нашого суспільства. Діти обрали теми, що стосуються насилля у сім’ї, шкідливих звичок та міжособистісних відносин для демонстрації та програвання вистав. Під час інтервенції глядачі із захопленням та стурбованістю ділились своїм власним баченням обраних проблем та можливими позитивними шляхами виходу із конфліктної ситуації тим, пропонували ідеї, як можна обійти гострі питання і звичайно ж уникнути непорозумінь. Сутність методики форум-театру, полягає у пошуку, разом із глядачами, шляхів вирішення конкретної проблеми чи можливості виходу зі складної життєвої ситуації. Метод форум-театру дав можливість не тільки усвідомити важливість і актуальність проблем, що були запропоновані, але і сформувати ставлення до різних видів поведінки, здобути навички самоаналізу, самокритики та самопошуку варіантів вирішення проблеми з використанням власного досвіду та досвіду інших людей, включаючи можливості підсвідомості та емоційного інтелекту.
Євгеній Шалупня,
студент 403 групи спеціальності
«Соціальна педагогіка»
факультету дошкільної, спеціальної
та соціальної освіти
Світлини з архіву автора