Гостьова лекція. Знання, що оживають на практиці

Гостьова лекція з ОК «Психофізіологія рухової активності та методи ерготерапії» для здобувачів першого (бакалаврського) рівня вищої освіти 4 курсу спеціальності 016 Спеціальна освіта факультету дошкільної, спеціальної та соціальної освіти.

11 листопада 2025 до освітнього процесу було запрошено ерготерапевтку комунального некомерційного товариства «Нікопольський медичний спеціалізований центр медико-соціальної реабілітації дітей» Дніпропетровської обласної ради — Олександру Поночовну.

Під час лекції  запрошена лекторка презентувала власний практичний досвід застосування методів ерготерапії у роботі з дітьми з особливими освітніми потребами;  окреслила специфіку підбору та реалізації методів ерготерапії у роботі з різними віковими категоріями, а також різними функціональними можливостями; розповіла про виклики під час роботи ерготерапевта.

Здобувачі першого (бакалаврського) рівня вищої освіти продемонстрували свою зацікавленість до запрошеної-лекторки у вигляді запитань, дискусій з окресленої теми. Завершилася зустріч визначенням траєкторії подальшої співпраці, а також словами вдячності Олександрі за практико-зорієнтовану, доказову інформацію  у розрізі вивчення освітнього компонента.

Висловлюємо сердечну вдячність Силам Оборони України за можливість професійного вдосконалення та покращення якості освітнього процесу в Україні.

За матеріалами доцента кафедри прикладної психології та логопедії Аліни Синиці

Guest lecture. Knowledge that comes to life in practice.

Guest lecture on the OK “Psychophysiology of motor activity and methods of occupational therapy” for applicants of the first (bachelor’s) level of higher education, 4th year, specialty 016 Special Education, Faculty of Preschool, Special and Social Education.

On November 11, 2025, an occupational therapist from the municipal non-profit association “Nikopol Medical Specialized Center for Medical and Social Rehabilitation of Children” of the Dnipropetrovsk Regional Council – Oleksandra Ponochovna was invited to the educational process.

During the lecture, the invited lecturer presented her own practical experience in applying occupational therapy methods in working with children with special educational needs; outlined the specifics of selecting and implementing occupational therapy methods in working with different age categories, as well as different functional capabilities; spoke about the challenges of working as an occupational therapist.

Applicants at the first (bachelor’s) level of higher education demonstrated their interest in the guest lecturer through questions and discussions on the outlined topic. The meeting ended with the definition of the trajectory of further cooperation, as well as words of gratitude to Oleksandra for the practice-oriented, evidence-based information in the context of studying the educational component.

We express our heartfelt gratitude to the Defense Forces of Ukraine for the opportunity to enhance our professional development and improve the quality of the educational process in Ukraine.

Based on materials from the associate professor
of the department ofapplied psychology and speech therapy
Alina Synytsia


Поділитися:

  • Facebook
  • Twitter
  • LiveJournal
  • Print

Залишити відповідь