Інклюзія в позашкіллі – не просто, але можливо

27 травня 2021 року на базі Компетентнісного центру інклюзивної освіти при факультеті дошкульної, спеціальної та соціальної освіти в БДПУ в рамках відкритого методичного фестивалю «М-fest BRD» за темою «Якість освіти в ЗПО: сучасні реалії та перспективи», організованого Бердянським Центром дитячо-юнацької творчості імені Є. М. Руднєвої відділу освіти виконавчого комітету Бердянської міської ради Запорізької області у партнерстві з Бердянським державним педагогічним університетом, відбувся семінар «Науково-методичні засади організації інклюзивної освіти в закладах позашкільної освіти».

Модератором заходу виступила перша проректорка БДПУ, професорка кафедри соціальної роботи та інклюзивної освіти Ольга Гуренко, яка зазначила, що діти з особливими освітніми потребами мають право на якісну позашкільну освіту, що має забезпечити розвиток їхніх здібностей та обдарувань із урахуванням індивідуальних потреб та інтересів, зокрема у соціалізації, професійному визначенні та інтеграції в суспільство. Доповідачка прокоментувала Постанову Кабінету міністрів України від 21 серпня 2019 р. № 779 «Про організацію інклюзивного навчання в закладах позашкільної освіти» та Лист МОН України від 07.07.2020 щодо застосування Порядку організації інклюзивного навчання в закладах позашкільної освіти.

Зі специфікою створення інклюзивного освітнього середовища слухачів ознайомила старша викладачка кафедри прикладної психології та логопедії Наталя Кеда. Вона відзначила, що організація навчання осіб з особливими освітніми потребами в закладах позашкільної освіти включає забезпечення: безперешкодного доступу до будівель, споруд і приміщень згідно з будівельними нормами, державними стандартами та правилами; принципів універсального дизайну в освітньому процесі; розумного пристосування (за потреби); відповідної матеріально-технічної та навчально-методичної бази, у тому числі інформаційно-комунікаційними технологіями, навчально-дидактичним обладнанням та матеріалами; допоміжними засобами навчання (за потреби); доступності інформації в різних формах (шрифт Брайля, збільшений шрифт, електронний формат тощо); індивідуалізації освітнього процесу для вихованців, учнів з особливими освітніми потребами, зокрема складення індивідуальної програми розвитку. Доповідь супроводжували фото зразків сучасного обладнання закладів позашкільної освіти та на завершення відбувся мозковий штурм прийомом «Фішбоун».

Проблеми соціально-психологічної дезадаптації дітей з особливими потребами були розкриті кандидаткою психологічних наук, доценткою кафедри прикладної психології та логопедії Ольгою Сербовою, яка запропонувала корисні практичні кейси з елементами інтерактивного обговорення проблем інклюзивної освіти.

Завершуючи семінар, декан ФДССО, професорка кафедри дошкільної освіти Лариса Казанцева розповіла про діяльність Компетентнісного центру інклюзивної освіти та різні науково-методичні та практичні заходи, які відбуваються на його базі, інформувала слухачів про можливості навчання на ФДССО, Катерина Петровська, кандидатка педагогічних наук, доцентка, завідувачка кафедри соціальної роботи та інклюзивної освіти анонсувала освітньо-професійну програму «Соціальна медіація».

Лариса Казанцева презентувала нещодавно відкриту науково-консультативну логопедичну лабораторію, де старші викладачки кафедри прикладної психології та логопедії Ганна Мицик та Наталя Анастасова продемонстрували сучасне обладнання для корекційно-розвиткової роботи з дітьми.

Як підсумок заходу, інклюзія в позашкіллі – не просто, але можливо. Скоріше за все – це лише питання часу.

Олена Ревуцька,

завідувачка кафедри прикладної психології та логопедії,

кандидатка педагогічних наук, доцентка


Поділитися:

  • Facebook
  • Twitter
  • LiveJournal
  • Print