Конкурс «Вчитель майбутнього»

«Майбутнє… Ми сприймаємо його як щось далеке. А між тим – воно дуже близько. Воно – вже завтра, адже кожний наступний день – це майбутнє.»

Артем Бойко, учень 10 класу

Андріївської спеціалізованої різнопрофільної школи І-ІІІ ступенів

 

Організація конкурсу

Конкурс учнівських міні-творів проводився на честь святкування Дня працівника освіти та 85-річчя БДПУ за ініціативою кафедри математики та методики навчання математики за підтримки Ради молодих учених і деканату факультету фізико-математичної, комп’ютерної та технологічної освіти Бердянського державного педагогічного університету.

Оргкомітет конкурсу: доктор педагогічних наук, професор, декан ФФМКТО Жигірь В.І. – голова; члени оргкомітету: кандидат фізико-математичних наук, доцент, голова Ради молодих учених БДПУ Сичікова Я.О.; кандидат педагогічних наук, доцент, завідувач кафедри математики та методики навчання математики  Вагіна Н.С.; кандидат педагогічних наук, доцент, заступник декана ФФМКТО Чернега О.А.; Ромашко О. –  магістрант ФФМКТО, Ціона А. – магістрант ФФМКТО.

Етапи конкурсу:

І – попереднього розгляду робіт (відбір найкращих для оприлюднення та визначення думок студентської аудиторії);

ІІ – оприлюднення результатів попереднього відбору у «Газеті на сходах», студентське голосування; 

ІІІ – остаточного підбиття підсумків та нагородження.

Учасники конкурсу: учні 5-11 класів загальноосвітніх навчальних закладів міста Бердянська та Бердянського району.

Вимоги до змісту та оформлення робіт: розкриття власного погляду щодо вчителя майбутнього, бачення майбутнього вчителя математики, фізики, інформатики, трудового навчання; текст – рукописний, виконаний на аркуші формату А4, обсягом не більше однієї сторінки.

Вручення нагород відбулося 27 жовтня 2017 року на засіданні Ради молодих учених БДПУ.

1

Узагальнені результати аналізу робіт: курс на реформи зі збереженням загальнолюдських цінностей

Загальна кількість поданих робіт: понад 100. Головний висновок за результатами їх аналізу виявився дуже цікавим як з точки зору сучасної педагогічної науки, так і практики підготовки майбутніх учителів. Із узагальнення мрій і побажань конкурсантів стосовно школи і вчителів майбутнього можна виділити такі перспективні пріоритети:

  • навчання має бути не для знань, а для життя;
  • уроки мають бути різноманітними за формою, з виходом за межі школи (а може і планети);
  • велика увага має приділятися організації дослідницької діяльності, учнівської творчості, експериментуванню з використанням високотехнологічного обладнання;
  • предмети мають інтегруватися, а вчитель повинен бути універсалом.

Ці мессиджі учасників за суттю співпадають з тлумаченням окремих напрямів національної освітньої реформи та концепції нової української школи. Суттєво відрізнялися думки конкурсантів стосовно того, яким, фізично, має бути вчитель майбутнього: робот – не робот, голографічне явище – жива людина, проте стосовно фахових й особистісних якостей педагога погляди конкурсантів фактично збігалися. Теплі, щирі побажання, яскраві мрії і м’яка дитяча критика заслуговують на те, щоб про них знали ті, хто готується стати Учителем.

Нагороди

Подяка за активну участь: учням Андріївської загальноосвітньої школи (2 роботи) Бердянського району, ЗОШ № 1 (15 робіт), №3 (7 робіт), №4 (4 роботи), №5 (1 робота), №7 (3 роботи), №9 (10 робіт), №11 (4 роботи), №13 (11 робіт), №20 (3 роботи), БСШ №16 (15 робіт), гімназій №2 (10 робіт) і № 3 (8 робіт) м. Бердянська. Оргкомітет конкурсу також висловлює подяку тим учням, які брали участь у конкурсі у форматі «інкогніто», вирішивши не оголошувати особисті дані.

Спеціальні відзнаки у номінаціях

«Мрії та побажання»: Глазова Надія, учениця 9-а класу Бердянської спеціалізованої школи №16; Рекун Альона, учениця 8-В класу ЗОШ №3 м. Бердянська; Тімченко Єлизавета, учениця 11-А класу ЗОШ №1 м. Бердянська; Толошина Валерія, учениця 7-А класу БСШ №16; Кара Вероніка, учениця 8-А класу ЗОШ №13.

«Креативні перлинки»: Гуненкова Катерина учениця 11 класу Бердянської гімназії №3 «Сузір’я»; Барилова Софія учениця 8 класу Бердянської гімназії №3 «Сузір’я»; Череповський Володимир, учень 7-А класу БСШ №16.

«Симпатії студентської аудиторії»: Яценко Іван, учень 5 класу ЗОШ №9 м. Бердянська; Гайдамак Вероніка, учениця 5-А класу ЗОШ №7 м. Бердянська; Третьякова Валерія, учениця 10-А класу ЗОШ №1 м. Бердянська.

«Малюнок у подарунок»: Сизоненко Євгенія, учениця 5-Б класу ЗОШ №1 м. Бердянська.

Дипломи призерів конкурсу

Крот Данило, учень 9 класу гімназії №2 м. Бердянська;

Бойко Артем, учень 10 класу Андріївської спеціалізованої школи І-ІІІ ступенів;

Шевченко Ілля, учень 11 класу загальноосвітньої школи №4 м. Бердянська.

Найцікавіше у номінаціях

(в авторській редакції)

«Мрії та побажання»

Бойко А., 10 клас,

Андріївська спеціалізована різнопрофільна

школа І-ІІІ ступенів

«Я мрію, що кабінет вчителя фізики буде обладнаний за останнім словом техніки: тут і комп’ютери, і інтерактивна дошка з програмним забезпеченням, і столи, спеціально обладнані для проведення дослідів і лабораторних робіт та цифрова фізична лабораторія, про яку розповідала нам учитель фізики, різноманітні прилади для вимірювання.»

Глазова Надія

учениця 9-а класу

Бердянської спеціалізованої школи №16

з поглибленим вивченням іноземних мов

І-ІІІ ступенів

«Якщо хтось переконаний, що в майбутньому можна обійтися без навчання в школі та без учителя, хочу йому заперечити. Прекрасний настрій, уміння цікаво подавати предмет, особлива харизма – усе це не може не вплинути на учня.

На мою думку, одним із найбільш важливих уроків є й буде математика, бо саме цей предмет знадобиться в майбутньому для опанування майже всіх професій. І тому вчитель повинен добре постаратися, щоб його діти навчалися з насолодою. Я за такого вчителя математики. І хай він буде ерудованим, сучасним креативним…  А головне любитиме дітей.»

Іовова Ельвіра

учениця 6-В класу

Бердянської спеціалізованої

школи І-ІІІ ступенів №16

з поглибленим вивченням іноземних мов

«Педагог – це покликання серця. Школу в майбутньому я уявляю так: кабінет и оснащені сучасним обладнанням, в кожного учня персональний комп’ютер, тому вчитель цікаво й доступно пояснює нову тему, а учні швидко виконують вправи і вчителі не задають домашніх завдань.

Але більшість уроків – серед природи: на березі бурхливого моря, у тіні кремезних дубів, серед квітів…

Педагоги! Будьте вимогливими й справедливими, бачте в нас тільки все краще!»

Рекун Альона

учениця 8-В класу ЗОШ №3

І-ІІІ ступенів

«У нашому повсякденному житті технології відіграють велику роль. У майбутньому вчитель буде професором технологій…»

«…вчитель інформатики в майбутньому буде не тільки вчителем інформатики, а ще вчителем фізики та математики. Вчитель інформатики буде проводити особливі уроки. Він буде розповідати цікаві історії зі свого життя під час подорожей космосом. Учитель інформатики дуже багато подорожує. Після подорожей зазвичай, він на уроці показує цікаві фотознімки. Вчитель інформатики нам на уроці демонструє дуже цікаві програми, які нам знадобляться у житті. У кабінеті інформатики стоять дуже не звичні комп’ютери: вони мають форму трикутника. У них немає монітору, а картинка проявляється тоді, коли ти сядеш за комп’ютер. Ось такого вчителя інформатики я собі в майбутньому уявляю.»

Третьякова Валерія

учениця 10-А класу

ЗОШ №1 І-ІІІ ступенів

«Звичайно, математика – дуже складний предмет, можна навіть сказати «сухий». Деякі учні не розуміють його і вважають нудним. Треба завжди пояснювати теореми з прикладами, давати учням можливість досліджувати, шукати й знаходити. А взагалі, вчитель майбутнього повинен мати бажання вчити, має поєднувати любов до справи і своїх вихованців, уміти не тільки навчати, але й учитись у своїх учнів.»

Мозохіна Поліна

учениця 8 класу

Бердянської гімназії №3 «Сузір’я»

«На мій погляд, вчитель повинен бути професіоналом своєї справи. Він має бути розумним і врівноваженим. Не маленьку роль зараз відіграє і чесність. Чесність одна із найголовніших рис характеру вчителя зараз. І я б хотіла, щоб вчителі залишили цю рису для майбутнього.

Завжди цікаво слухати творчого і талановитого вчителя, того який любить свою справу. Всім подобається вчитель який розповідає свій предмет з ентузіазмом.»

Автор

«Деякі вчителі не хочуть визнавати те, що вони погано пояснили тему. А потім кричать на дітей, що вони бовдури. Такі вчителі дуже часто травмують психіку дітей і діти починають шукати комплекси у собі. Вчитель має піклуватися про стан дитини та що вона відчуває сьогодні.»

Семко Вікторія

10-А клас

Гімназія №2

«… Я вважаю, що вчитель математики повинен бути веселим та амбітним, бо математика – це дуже складна наука, яку треба подавати у формі гри, щоб матеріал легше засвоювався. Не сумніваюсь, що вчителями у майбутньому можуть бути роботи, але тільки не з алгебри та геометрії. Ці уроки повинна проводити людина, бо тільки соціальна особа зможе подати матеріал так, щоб його зрозуміли. 

Учитель фізики може проводити вікторини, щоб перевірити знання учнів, показувати фокуси на тему уроку та давати проводити експерименти дітям, ділити їх на групи, разом створювати наукові проекти, проводити досліди. А головне – бути з дітьми, так сказати, «на одній хвилі». …»

Говоровська Аліса

10 – А клас

БСШ №16

«… Сьогодні багато хто йде в педагоги, аби де-небудь відучитися й отримати диплом, не відчуваючи при цьому ніякого інтересу до своєї професії. А як же хочеться, щоб учителем могла стати тільки та людина, яка здатна віддатися своєму предмету на 200%. Саме таким я бачу вчителя майбутнього. Він буде не просто педагогом, а другом і порадником. Адже, вчитель – це чарівник, у серці якого знайдеться місце для кожного з нас.»

Тімченко Єлизавета

11 –А клас

ЗОШ №1

«… Слухаючи вчителя, я ловлю себе на думці, що мене «навчають учитеся», застосовувати готові формули й рішення. Це, звичайно, добре, але… Мені хочеться більше міркувати, а не розв’язувати складні завдання, мати простір для експериментів, для польоту ідей. …»

«… Сучасні діти вважають, що педагог має йти в ногу з часом. У мене ж таке враження, що сучасні вчителі фізики (а також математики й інформатики) проводять нас «країною знань», користуючись зручними асфальтовими дорогами, автострадами та досить зручними видами транспорту. Ми ж, зручно вмостившись, спостерігаємо за життям через віконечко «шкільного автобуса». Нехай і так! Це не погано. Але я мрію підчас кожної поїздки бачити коло водія цього автобуса-екскурсовода по країні знань-комп’ютер, мультимедійну дошку, а під рукою мати електроні книги, гаджети тощо. Тож я думаю, що в майбутньому вчитель фізики перестане бути тільки професійним водієм-екскурсоводом. Він стане «навігатором» того, шкільного автобуса, у якому рухаються до майбутнього його учні. Адже кожен із них повинен сам обрати дорогу, якою буде рухатися вперед.»

Толошина Валерія

7-А клас

БСШ №16

«Я не хочу, щоб вчителі були роботами. Чому? Тому, що в них немає серця, душі, сліз.»

Автор

«Некоторые люди считают, что дистанционное обучение и интернет-уроки со временем заменят учителя, но они забывают о том, что обучающие интернет-ресурсы также являются результатом работы все тех же учителей»

Палаєва Альбіна

7 клас

ЗОШ №9

«Вчитель після того, як розповів про новий матеріал показує як подати його на практиці.»

Кужель Дмитро

8-Б клас

ЗОШ №13

«Вчитель фізики – це, перш за все, людина, яка вчить чогось нового, і це може бути не тільки який-небудь предмет, а й питання життя.»

Кара Вероніка

8-А клас

ЗОШ №13

«Так як математика – це практичний предмет, тож, на мою думку, вчитель майбутнього має показувати розв’язання прикладів із життя, проводити практичні заняття…»

«Креативні перлинки»

Барилова Софія

учениця 8 класу

Бердянської гімназії №3 «Сузір’я»

«У кожного вчителя, можливо, буде пристрій за допомогою якого ті зможуть з легкістю визначити рівень учня, його здібності, навички та розвиток. З роками все більше і більше буде розвиватися самоосвіта.»

Гуненкова Катерина

учениця 11 класу

Бердянської гімназії №3 «Сузір’я»

Для кращого розуміння життя ми повинні досліджувати космос та Всесвіт. Можливо, колись діти в школах відправлятимуться в космос для дослідів та відкриття нових фактів.

Череповський Володимир

7А клас

БСШ №16

«…нам дадуть спеціальні шоломи, які ми одягнемо на голову й за п’ять секунд все впізнаємо за цей урок.»

«…Коли ми будемо писати контрольні роботи, ми будемо сидіти у великих кулях, у якій ми нічого не чуємо з оточуючої среди…»

«Я вважаю, що у майбутньому буде добре, але не надійно.»

Яценко Іван

5 клас

ЗОШ №9

«… Це буде суворий чоловік. На уроці він буде вказувати указкою на електронній дошці. Учні користуються планшетами пишуть в них як у зошитах.

… Діти будуть їздити до школи на героскутерах та залишатимуть їх у спеціальних шафах. …»

Усачов Ілля

8В клас

ЗОШ №3

«… Коли на уроці в нас проводиться практична робота, хлопці ремонтують космічні кораблі й відлітають до інших планет, щоб перевірити свої здібності, а дівчата ремонтують скафандри. … Я хотів би, щоб наш учитель-андроїд мав почуття гумору, як сучасні вчителі.»

Гайдамак Вероніка

5А клас

ЗОШ № 7

«У майбутньому вчитель повинен бути дуже розумним і знатися на комп’ютерах та іншій техніці. Я думаю, що у майбутньому, вже крім людей, коли їх не буде на роботі за них будуть або програми, або роботи. Також, якщо вчитель не може бути присутнім на уроці, його будуть замінювати спеціальні комп’ютерні програми – голограми – візуальні записи уроку. …» 

Шевченко Ілля

11 клас

ЗОШ №4

«… яскравий приклад учителя майбутнього! До того ж фах для нього не має ніякого значення, як і не викличе ніяких труднощів жодне з можливих питань.

Сподіваюся, нам, людям, все ж вистачить розуму не зруйнувати свою планету безглуздими війнами, а від так через одне-два століття в голові одного вчителя – голограми будуть міститися знання та здобутки усього людства! «Фантастика!» – скажете Ви. «Майбутнє!» – відповім я.»

Крот Данило

9-Б клас

гімназія №2

«У майбутньому фізика буде кардинально відрізнятися від того, що ми сьогодні вивчаємо в школі. Вона буде поділятися на земну й марсіанську, бо за проектом Марсу 1 уже в 2025 році почнеться заселення Марса першими людьми.

Розвиток машинобудування приведе до появи повітряних, підводних і підземних автомобілів. А це новий розділ в підручнику фізики.

Все ж таке найдивовижнішим розділом буде «Телепорти та їх властивості», у якому вивчатимуть як транспортувати речі з-під землі на поверхню або людей на інші планети.

Тож учитель фізики в майбутньому – це науковець, винахідник, експериментатор, неординарна, творча особистість.

Велика кількість дослідів, захопливі завдання, неймовірні факти, розвивальні ігри не дадуть нудьгувати на уроках, допоможуть проявити себе, розвинути в учня творчі здібності.»

«Малюнок у подарунок»

11

«Університетське Слово»

(за матеріалами кафедри математики та методики навчання математики та Ради молодих учених БДПУ)


Поділитися:

  • Facebook
  • Twitter
  • LiveJournal
  • Print