У 20-х числах травня здобувач вищої освіти зі спеціальності «Соціальна робота» Наталія Рибнікова брала участь у другій національній конференції «National media talk – відверта розмова про медіа між виборчими перегонами» за підтримки проекту USAID «Медійна програма в Україні», що реалізується міжнародною організацією Internews. Учасниками конференції були відомі медіа експерти України та світу, представники різних медіа України («Opinionua.com», «Цензор. нет», 5 канал, радіо «Свобода», «TNS Україна», «Pluse One», «ICTV») та тільки 6 представників з числа здобувачів вищої освіти України, один з яких наша студентка.
Конференція була присвячена викликам сучасних медіа в Україні та їх важливості під час передвиборчого процесу. Джиліан Маккормак, Директорка програм Інтерньюз в Україні відкрила конференцію та зазначила, що «Навколо нас багато непевностей. Чи парламентські вибори відбудуться 21 липня? Які партії будуть брати участь? Хто переможе? Чи зміниться виборче законодавство? Яким буде новий президент? Пересічні громадяни рідко отримують особливий доступ до політиків та посадовців на відміну від журналістів. Тому важливо, щоб журналісти скористались таким привілейованим доступом до влади».
Сьюзан К. Фріц, Директорка Місії Агентства США з міжнародного розвитку в Україні і Білорусі, пояснила учасникам чому в умовах розбудови демократії, медіа відіграють дуже важливу роль: «Медіа необхідні для чесних та справедливих виборів. Бо вони підтримують відкритий процес, у якому виборці отримують адекватну інформацію для того щоб зробити свій вибір. Медіа мають бути високо професійними, точними і безсторонніми у висвітлені подій. Бо інакше вони просто не зможуть виконувати свій обов’язок перед суспільством».
Ключовим спікером конференції у 2019 році стала письменниця, лауреатка премії ім. Тараса Шевченка, Оксана Забужко. За її словами, журналістика помирає, «відбувається перехід репортажу з розповідей, монологів очевидця у бомбардування інформацією у новинному форматі. Ця зміна збіглась із тенденціями більш глибинними, а саме з синтезом політики та медіа у форматі маркетологічному. Сьогодні ми спостерігаємо перехід на рейки «маніпулятивної розважальності».
На відкритті конференції також відбулася презентація матеріалу від Детектор медіа про аналіз медіа під час виборів 2019. Згідно з його висновками, регіональні реформовані медіа досі залежать від представників влади, але рівень пропаганди значно знизився.
Участь здобувачів вищої освіти зі спеціальності «Соціальна робота» у подібних заходах – дуже важлива, адже така форма неформальної освіти допомагає бути медіаграмотним та критично оцінювати будь-яку інформацію.
Наталя Рибнікова,
здобувач вищої освіти зі спеціальності «Соціальна робота»
ФДССО
світлини з архіву автора