5 грудня в рамках підсумкового заняття з дисципліни «Інклюзивна освіта» відбувся конкурс проєктів «Мій ідеальний заклад інклюзивної освіти». Захід відбувся за ініціативи Ольги Гуренко, першої проректорки БДПУ, професорки кафедри соціальної роботи та інклюзивної освіти та викладачів Наталі Михайленко та Анастасії Попової.
Усього здобувачами вищої освіти зі спеціальностей «Спеціальна освіта», «Дошкільна освіта» і «Соціальна робота» було представлено 11 проєктів ідеальних закладів дошкільної та загальної середньої освіти:
- «Сучасний інклюзивний заклад дошкільної освіти» (розробники: Віта Тихенька, Ольга Хоружа, Аліна Алєксова);
- «Інклюзивний заклад дошкільної освіти» (розробники: Анастасія Дегурко, Дар’я Дядюра, Світлана Корабльова, Єлизавета Тяпіна, Дар’я Хакімзянова);
- «Сучасний інклюзивний ЗДО та його комплектування» (розробники: Юлія Книш, Христина Соловйова, Ліна Нехайчук);
- «Філософський підхід до організації закладів інклюзивної освіти» (розробник Олексій Кучерук);
- «Інклюзивна школа нашої мрії» (розробники: Анастасія Євтушенко, Катерина Грабаренко);
- «Освітній заклад інклюзивного спрямування «Довіра» (розробники: Марія Пігурнова, Анна Черватюк, Анастасія Яцкевич, Аліна Кондратенко);
- «#Школабезбар’єрів» (розробники: Олена Богачова, Мирослава Богданова, Вікторія Коваленко, Кароліна Руденко, Тамара Чеботарьова);
- «Інклюзивна школа – школа майбутнього» (розробники: Анастасія Сич, Анна Дубовенко, Катерина Бухар, Анна Скоробогатова);
- «Інклюзивна школа майбутнього» (розробники: Анастасія Гараєва, Катерина Мінасуєва, Анастасія Селіверстова, Тетяна Мороз);
- «Сучасна інклюзивна школа» (Поліна Мінченко, Анастасія Добридник).
Серед представлених проєктів усі були надзвичайно цікавими та оригінальними, мали комплексне унаочнення у вигляді трьохвимірних моделей, віртуальних екскурсій. Важливою складовою при розробці кожного проєкту було використання інноваційних та креативних підходів, а також співвіднесення творчих ідей із практикою впровадження та перспективами розвитку інклюзивної освіти.
За результатами обговорення були виділені проекти у номінації:
«Креативний проєкт» – «#Школабезбар’єрів», який розробили здобувачі вищої освіти зі спеціальності «Спеціальна освіта» у складі Олени Богачової, Мирослави Богданової, Вікторії Коваленко, Кароліни Руденко, Тамари Чеботарьової;
«Інноваційний проєкт» – «Інклюзивний заклад дошкільної освіти», розробниками якого виступили здобувачі вищої освіти зі спеціальності «Дошкільна освіта» у складі Анастасії Дегурко, Дар’ї Дядюри, Світлани Корабльвої, Єлизавети Тяпіної, Дар’ї Хакімзянової.
Не дивлячись на те, що лише два проєкти були відзначені грамотами за креативність та інноваційність, усі розробки варті уваги не лише у рамках дисципліни «Інклюзивна освіта», але і на більш високих рівнях.
Підсумовуючи, Ольга Гуренко зазначила, що сучасні здобувачі вищої освіти – це агенти змін у сфері освіти, адже майбутні фахівці вже зараз бачать недоліки і, головне, розуміють, що потрібно зробити для їх усунення. А головне – знають у якому напрямку необхідно рухатись, щоб зробити нашу країну кращою.
Анастасія ПОПОВА,
старший викладач кафедри
соціальної роботи та інклюзивної освіти
ФДССО, к.п.н.
Світлини з архіву кафедри