Міжнародна мистецька, освітня та наукова комунікації – запорука професійного зростання науково-педагогічних працівників БДПУ

З метою розширення міжнародної співпраці, доцентка кафедри теорії і методики навчання мистецьких дисциплін Віра БУРНАЗОВА https://bdpu.org.ua/burnazova/ з 19 липня по 25 липня залучилась до, організованих у віртуальному форматі (ZOOM) Інститутом фортепіано в Новому Орлеані (New Orleans Piano Institute – NOPI), майстер-класів, лекцій, концерту за участі студентів Державного Університету Нового Орлеану (штат Луїзіана, США).

Керівником і організаторами заходів виступили:

Ігор Реснянський (Igor Resnianski) – лауреат міжнародних конкурсів, випускник фортепіанного факультету Новосибірської консерваторії по класу професора М. С. Лебензон, доктор музичного мистецтва, професор Вест-Честерського університету в Пенсильванії, викладач музичної школи Нелі Берман (штат Пенсильванія), співдиректор Інституту фортепіано та директор фортепіанного фестивалю в Новому Орлеані, артист компанії «Steinway & Sons». Володар звання «Педагог року» штату Пенсильванії в 2014р., звань «Видатний педагог» компанії «Steinway & Sons» в 2016 і 2017 рр.

Христо Бірбочуков – співдиректор Інституту фортепіано в Новому Орлеані, голова Департаменту класичних інструментів Центру творчих мистецтв Нового Орлеану (New Orleans Center for Creative Arts – NOCCA), член Ради директорів Товариства музичних мистецтв у Новому Орлеані (Musical Arts Society of New Orleans – MASNO), викладач фортепіано музичного факультету Баптистської духовної семінарії (New Orleans Baptist Theological Seminary – NOBTS), артист.

Учасниками майстер класів були викладачі-піаністи:

Кевін Ченс – доцент кафедри фортепіано Університету Алабами, координатор Moody Piano Area Gloria Narramore, президент Американської асоціації Метьє.

Алан Чоу – професор по класу фортепіано консерваторії музики Істмена в Рочестері (штат Нью-Йорк). Організатор і учасник майстер-класів в консерваторіях, університетах, літніх фестивалях по всій Північній Америці та Азії. Активний член журі багатьох міжнародних фортепіанних конкурсів. Працював запрошеним професором в Центральній консерваторії в Пекіні, почесним запрошеним професором в консерваторії в Шеньяні та запрошеним доцентом в консерваторії в Оберліні. Випускники та студенти класу професора були і є переможцями міжнародних конкурсів піаністів.

Шерон Хортон – докторант Університету штату Луїзіана, екс-директор Інституту фортепіано Нового Орлеану, володар титулу «Видатний педагог» Асоціації викладачів музики в Луїзіані (2004 р.).

Учасниками майстер-класів були студенти-піаністи: Себастьян Баррау, Бен Медер, Адіті Шрідхар, Сай Нішант Каранам, Лексі Лін, Джоу Чжан, Ейден Харт, Лариса Уільгол.

Жвавий інтерес в учасників заходів викликала презентація Френка Хенегана «Technique can be fun!».

Френк Хенеган – екс-директор музично-драматичної консерваторії Дублінського технологічного інституту, доктор наук з музичного мистецтва та доктор наук з філософії. Виконував обов’язки директора з питань культури. Презентував лекції, викладав, проводив майстер-класи на п’яти континентах. Френк працював викладачем Інституту фортепіано в Новому Орлеані з моменту його заснування. Шанований авторитет у галузі загальної музичної освіти, метр з питань фортепіанної техніки, філософії інтерпретації та теорії контекстуалізму, що стосується філософії музичної освіти.

Центральною ланкою організованих майстер-класів стали демонстрація оригінальних методів опанування змісту музичного матеріалу за активної ролі всіх учасників творчого процесу; демонстрація нових оригінальних методик з активною авторською творчістю; обмін досвіду викладачів з питань педагогічної майстерності й уміння педагога (автора майстер-класу) залучити всіх учасників до співпраці, при цьому залишатися за «лаштунками», розчиняючись під час спільного пошуку вирішення проблеми.

Майстер-класи, лекції стали ефективними формами, у яких було сконцентровано такі характеристики, як виклик традиційній педагогіці, популяризація особистості викладача з новим мисленням, спосіб самостійного опанування знань всіма учасниками процесу, плюралізм думок, піднесений стиль, інтерпретативна культура обміну досвіду.

Варто зазначити, що міжнародна співпраця є невід’ємною складовою освітнього процесу БДПУ, а участь науково-педагогічних працівників кафедри теорії і методики навчання мистецьких дисциплін у майстер-класах – почесною місією відтворення, оновлення, розвитку вітчизняних мистецьких традицій, пошуку нових підходів до їх осмислення й сприйняття.

Доцентка кафедри теорії та методики

викладання мистецьких дисциплін

Віра БУРНАЗОВА


Поділитися:

  • Facebook
  • Twitter
  • LiveJournal
  • Print