На стражі Вашого здоров’я

Проблема реабілітації та відновлення фізичного, психологічного й соціального здоров’я в житті людини нині є актуальною в Україні і в усьому світі. Реалії сьогодення окреслюють нові перспективи підготовки конкурентоздатного фахівця галузі знань: 22 Охорона здоров’я, спеціальності 227 «Фізична терапія, ерготерапія».

Практика є одним із засобів забезпечення ефективності та якості підготовки майбутніх бакалаврів. Програма вивчення навчальної дисципліни «Ознайомча практика» складена відповідно до Стандарту вищої освіти України та освітньої програми підготовки бакалаврів галузі знань 22 «Охорона здоров’я» за спеціальністю 227 «Фізична терапія, ерготерапії», а також у відповідності з нормативними документами. «Ознайомча практика» – є однією з базових дисциплін, що формує систему умінь, які є складовими загальних та спеціальних компетентностей, визначають професійну діяльність фахівця у галузі охорони здоров’я, зокрема бакалаврів фізичної терапії, ерготерапії. Предметом вивчення навчальної дисципліни «Ознайомча практика» є загальні закономірності управління процесом фізичної терапії, ерготерапії пацієнтів різних нозологічних груп. Основні завдання дисципліни «Ознайомча практика»: сформувати у студентів систему практичних умінь та навичок із застосування засобів фізичної терапії, ерготерапії, які визначають рівень їх професійної компетентності; навчити майбутнього спеціаліста інтегрувати знання, одержані в процесі теоретичного навчання, а також знаходити шляхи реалізації міжпредметних зв’язків у практичній діяльності.
Під час звітної конференції з «Ознайомчої практики» здобувачі вищої освіти демонстрували готовність до зміцнення та збереження особистого та громадського здоров’я шляхом використання рухової активності людини та проведення роз’яснювальної роботи серед пацієнтів, клієнтів, членів їх родин, медичних фахівців, а також покращенню довкілля громади; використовувати сучасну комп’ютерну техніку; знаходити інформацію з різних джерел; аналізувати вітчизняні та зарубіжні джерела інформації, необхідної для виконання професійних завдань та прийняття професійних рішень; застосовувати у професійній діяльності знання біологічних, медичних, педагогічних та психосоціальних аспектів фізичної терапії та ерготерапії; застосовувати методи й інструменти визначення та вимірювання структурних змін та порушених функцій організму, активності та участі, трактувати отриману інформацію; трактувати інформацію про наявні у пацієнта/клієнта порушення за Міжнародною класифікацією функціонування, обмеження життєдіяльності та здоров’я (МКФ) та Міжнародною класифікацією функціонування, обмеження життєдіяльності та здоров’я дітей та підлітків (МКФ ДП); діяти згідно з нормативно-правовими вимогами та нормами професійної етики тощо
Здобувачі вищої освіти повернулися з ознайомчої практики з яскравими враженнями, емоціями, якими прагнули поділитися з одногрупниками і викладачами кафедри біології, здоров’я людини та фізичної реабілітації БДПУ на звітній конференції.
У вигляді відеозвітів, презентацій здобувачі вищої освіти освітньо-професійної програми «Фізична терапія, ерготерапія у травматології та ортопедії» обмінювалися враженнями, досвідом, ділилися проблемами, висловлювали пропозиції. Звіт та його аналіз свідчать про те, що здобувачі вищої освіти успішно впоралися із завданнями практики та набули новий цінний досвід.
Фідбек від наших здобувачів вищої освіти освітньо-професійної програми «Фізична терапія, ерготерапія у травматології та ортопедії». Ткаченко Тетяна: «За час проходження практики я навчилась планувати індивідуальні програми фізичної терапії, ерготерапії, застосовувати сучасні науково-доказові дані у професійній діяльності. Ознайомча практика дала змогу обирати оптимальні форми, методи і прийоми, які б забезпечили шанобливе ставлення до пацієнта, його безпеку, захист, комфорт. Також я навчилась безпечно та ефективно використовувати обладнання для проведення реабілітаційних заходів, контролю основних життєвих показників пацієнта, допоміжні технічні засоби реабілітації для пересування та самообслуговування. На практиці я навчилась вербально і невербально спілкуватися з особами та групами співрозмовників, різними за віком, рівнем освіти, соціальною і професійною приналежністю, психологічними та когнітивними якостями у мультидисциплінарній команді. Праця фізичного терапевта, ерготерапевта дуже важка, але від неї можна отримувати задоволення. Дуже приємно, коли старання не даремні, коли відчуваєш віддачу».
Саррі Денис: «Під час практики я набув досвіду оцінювати результати виконання програм фізичної терапії та ерготерапії, використовуючи відповідний інструментарій, та зрозумів як модифіковувати поточну діяльність за допомогою самоосвіти, оцінювати й представляти власний досвід, аналізувати й застосовувати досвід інших».
Усі учасники конференції отримали задоволення від спілкування й обміну досвідом та пересвідчилися в тому, що практична діяльність – це надзвичайно важливий етап у професійному становленні майбутнього фахівця фізичної терапії та ерготерапії.

За матеріалами
кафедри біології, здоров’я людини
та фізичної реабілітації БДПУ
Світлини з архіву кафедри


Поділитися:

  • Facebook
  • Twitter
  • LiveJournal
  • Print