У Бердянському закладі загальної середньої освіти № 11 27 жовтня ц. р. відбувся захід інноваційного типу «Профорієнтаційний інтенсив» для старшокласників та їх батьків. Ініціатором проведення була адміністрація, учні та батьки школи. Співорганізатором заходу виступила кафедра соціальної роботи та інклюзивної освіти факультету дошкільної, спеціальної та соціальної освіти БДПУ у складі викладачів та студентів спеціальності «соціальна робота».
О 8-ій ранку учні, батьки, вчителі, викладачі та студенти вже були у стінах 11-ої школи і з нетерпінням чекали можливості з користю провести вихідні. Захід відкрили: проректор БДПУ, професор Ольга Гуренко, директор школи Максим Міщенко та заступник з навчально-виховної роботи школи Олена Шостак.
Основна мета заходу – визначення нахилів та здібностей старшокласників, спрямованих на вибір конкретної професії, а також психолого-педагогічна підтримка батьків майбутніх абітурієнтів, пов’язана із формуванням відповідальної поведінки щодо вибору професії і закладу вищої освіти для своїх дітей.
Профорієнтаційний інтенсив передбачав проведення серії тренінгів для учнів та їх батьків у окремих групах упродовж дня. Усього учасників інтенсивну, з якими проводилась тренінгова робота, було близько 50 осіб, об’єднаних у чотири групи – 2 групи дітей (по 12-13 осіб) і 2 групи батьків (по 12-13 осіб).
Професорсько-викладацький склад кафедри соціальної роботи та інклюзивної освіти (д. п. н., проф. Гуренко О. І., к. п. н., доц. Петровська К. В., к. п. н., доц. Захарова Н. М., к. п. н., доц. Тургенєва А. О., к. п. н., доц. Улюкаєв С. Г., ст. викладач Попова А. С., ас-т Михайленко Н. В.) та старший викладач кафедри прикладної психології та логопедії (Донченко О. С.) працювали з батьками, починаючи з 9 ранку і до 17 години. У межах програми заходу викладачі провели вправи на знайомство для батьків та формування їх командного духу, а також міні тренінги на теми «Теорія поколінь: чому ми їх не розуміємо», «Особливості періоду сепарації дитини у майбутньому», «Запобігання соціальних стереотипів та батьківських установ на вибір дитини», «Коучинговий підхід до родинного виховання. Змінюємося задля партнерства», «Шляхи уникнення/подолання конфліктних ситуацій з підлітками», «Розвиток емоційного, фізичного та творчого інтелекту дитини».
Студенти у складі 9 осіб (3-й курс: Аліна Новікова, Михайло Люсов, Наталя Клочко, магістри: Катерина Чаричанська, Катерина Дибко, Марія Отчич, Анастасія Нагорна, Антон Сердюченко, Євгеній Шалупня), паралельно працювали у якості тренерів із двома групами старшокласників. Вони провели цікаві вправи на знайомство та формування командного духу для учнів школи, а також міні тренінги, з метою визначення пріоритетної професійної сфери «Людина-людина», «Людина-художній образ», «Людина-техніка», «Людина-природа», «Людина-знакова система».
Програмою заходу також були передбачені цікаві екскурсії для старшокласників на успішні підприємства Бердянська разом із студентами-тренерами.
У рамках «Профорієнтаційного інтенсиву» після завершення тренінгової роботи з батьками проректор Ольга Гуренко провела презентацію діяльності факультетів університету, а також розповіла про можливості для студентів, що створює адміністрація і професорсько-викладацький склад закладу вищої освіти – БДПУ.
Кінець заходу був яскравим і незабутнім – завдяки цікавим ігровим і танцювальним вправам. А рефлексія, проведена студентами-тренерами, підкреслила важливість проведеної роботи для старшокласників та їх батьків.
Катерина Петровська,
завідувач кафедри соціальної роботи
та інклюзивної освіти, к.п.н., доц.,
Анастасія Тургенєва,
доцент кафедри соціальної роботи
та інклюзивної освіти, к.п.н.,
Анастасія Попова,
старший викладач кафедри соціальної роботи
та інклюзивної освіти
Світлини з архіву кафедри