Незабаром група студентів БДПУ знову відправиться на практику та кількамісячну роботу до Туреччини. Із організатором та невтомним натхненником цих корисних поїздок Галиною Казачковською мала розмову наша кореспондентка. Галина Володимирівна – кандидат економічних наук, доцент кафедри менеджменту готельного, курортного та туристичного сервісу факультету економіки та управління БДПУ.
Скільки років наш університет вже співпрацює з туристичними компаніями?
Бердянський державний педагогічній університет – з 2012-го року, а Азовський регіональний інститут управління, який приєднався до університету і «турецькі контакти» якого ми принесли до університету, з 2009-го року.
Що дає студентам стажування та робота в Туреччині?
Насамперед, дає дуже корисні професійні навички у спілкуванні з людьми, комунікаційні навички, які важливі в будь-якій професії: і для педагогів, і для економістів, і для менеджерів тому, що комунікації – це шлях до успіху в своїй професії. Для студентів, які навчаються туристичної спеціальності, це неоціненний досвід роботи в майбутній професії, це – можливість «помацати» цю професію, спробувати її зсередини, набути конкретних практичних навичок в обслуговуванні туристів. Окрім цього, це й можливість побачити нову країну, познайомитися з новими людьми, це можливість відкриття навіть несподіваних перспектив для тих, хто хоче пов'язати свою майбутню діяльність з туристичним бізнесом. Та й з`являється чудова нагода заробити гроші в нинішній, такій складній фінансовій ситуації, це дає можливість студентам-контрактникам самостійно оплачувати навчання, а не залежати від «батьківського спонсорства»…
Якими якостями повинні володіти студенти, щоб працювати в туристичному бізнесі?
Найперше: кожен повинен любити людей, бо в даній індустрії любов до людей, повага до них – це головна, обов'язкова умова, без якої неможливо працювати в сфері обслуговування, особливо в туристичному бізнесі. Крім цього, потрібно володіти комунікаційними навичками: вміти спілкуватися з людьми, вчитися вміти «Служити» людям з великої літери цього слова, тому що люди, які витрачають гроші на свій відпочинок, особливо в сучасному світі, коли дорого доводиться платити за відпочинок, люди хочуть за свої витрачені кошти отримати деколи навіть більше, ніж вони мають право з урахуванням сплаченої вартості путівки. Гості повинні бути завжди задоволеними, а їх задоволення залежить від того, наскільки представники компанії, в даному випадку туроператори, зуміли вкласти душу в це спілкування і зуміли відповісти на всі прохання, побажання туристів. Крім цього, повинні володіти знаннями мов: української, російської, англійської, турецької… Без хорошого, якісного володіння мовами неможливо повноцінно та якісно адаптуватися в дану професію. Важливі працездатність і працьовитість, бо професія це непроста, часто робочий день ненормований, тому потрібно всі свої зусилля акумулювати для того, щоб можна було на високому рівні виконувати робочі обов'язки. Це робота, а будь-яка робота любить людей, які люблять роботу, без любові до роботи, робота тебе теж любити не буде. І ще: це – високий рівень дисципліни та відповідальності за справу, яку роблять і відповідальність перед собою, університетом, перед компанією… Трансфермен – це обличчя компанії, бо саме він першим зустрічає гостей, і від того, наскільки ця особа добра, любляча, чуйна, яка все знає, комунікабельна, яка вміє говорити, доносити інформацію, залежить й успіх компанії.
Скільки студентів цього року відправиться до Туреччини?
Студентів БДПУ – трохи більше 60-и і близько 20 – наших випускників, які отримали в нас туристичні спеціальності, які їздили минулими роками і їм сподобалася ця робота, і вони в цьому році теж виявили бажання.
Чим цей рік відрізняється від попереднього?
Так, збільшенням кількості студентів, які їдуть – стільки студентів ми ще ніколи не відправляли. Відрізняється й тим, що ми уклали контракт з новою компанією – «Інтурист»- Thomas Cook. Це – одна з найбільших туристичних компаній у світі. Thomas Cook – це найстаріша в світі компанія, яку організував Томас Кук у Великобританії, людина легенда, яка організувала першу подорож із Лондона до Парижу, перші тури, першу туристичну компанію… І саме вона є нашим цьогорічним партнером.
Із Галиною Казачковською розмовляла Юлія Іванова,
студентка-практикантка «Університетського Слова»