Робота над проєктом Національної стратегії освіти і науки до 2030 року

Міністерство освіти і науки України ще наприкінці червня 2023 року запросило громадськість до роботи над Національною стратегією розвитку освіти і науки України (до 2030 р.). Долучився до цього процесу і працював майже півроку над цим стратегічним документом і наш викладач БДПУ, доцент кафедри правознавства Мирошниченко Володимир Олександрович. Він працював експертом-розробником одразу у двох робочих групах – «Загальна середня освіта» та «Вища освіта». Крім безпосереднього написання експертних пропозицій, Володимир Олександрович брав активну участь у проведенні сесій у Zoom-форматі, що були організовані міністерством.

Наприкінці року команда Міністерства освіти і науки України надіслала  доопрацьований за результатами фасилітаційних сесій документ –  Рекомендації робочих груп експертів до Стратегії освіти і науки України. До цього проміжного документа увійшли деякі пропозиції Володимира Олександровича. Зокрема, мова йде про :

  • заборону проводити оптимізацію освітньої мережі на деокупованих територіях протягом 5 років;
  • мережа ЗЗСО повинна відповідати не скільки поточній демографічній ситуації на місцях, а ситуації, що прогнозується у майбутньому, перспективному плану розвитку тієї чи іншої території;
  • переглянути доцільність закриття невеликих сільських шкіл, підходити до цього індивідуально;
  • збереження у повному обсязі ЗВО, які переміщені з ТОТ;
  • мережа ЗВО має відповідати вимогам економіки та особливостям конкретного регіону країни. Переміщені ЗВО, заклади освіти, що відносяться до ТОТ або особливо небезпечних територій, мають бути збережені та користуватися спеціальною підтримкою з боку держави.

Сподіваємося, що зазначені положення нашого колеги у повному обсязі увійдуть до остаточного тексту Національної стратегії освіти і науки – 2030 року. Ця стратегія має стати дороговказом і керівництвом до дій, незалежно від змін складу уряду.

За матеріалами гуманітарно-економічного факультету


Поділитися:

  • Facebook
  • Twitter
  • LiveJournal
  • Print