Січневі модулі програми «Ars Docendi»

Відданість викладанню та навчанню є невід’ємною складовою місії та стратегії нашого університету, тому важливим ресурсом професійного розвитку є обмін кращими практиками щодо вдосконалення викладання серед колег. Одним із таких майданчиків для обговорення сучасних тенденцій у вищій освіті є програма підвищення кваліфікації науково-педагогічних працівників «Ars Docendi», у рамках якої упродовж січня–травня заплановано проведення восьми модулів.

Так, у січні на базі Центру викладацької майстерності ARS DOCENDI було реалізовано два модулі: «Наукометрія. Перші кроки» та «Дизайн навчального курсу».

Модуль «Наукометрія. Перші кроки» наразі є лідером щодо кількості зареєстрованих учасників, адже одним із пріоритетів нашого університету є поєднання науки та викладання. У рамках цього модулю цілеспрямовано та наполегливо працювали на розвитком і вдосконаленням наступних умінь і навичок:

  • визначення оптимальних шляхів оприлюднення результатів дослідницьких/творчих проєктів та забезпечення авторських прав;
  • створення та підтримки власного профілю науковця;
  • застосування різних інструментів підвищення наукометричних показників і наукової спроможності викладача як науковця;
  • побудови власної публікаційної стратегії;
  • пошуку, оброблення та аналізу інформації з різних джерел;
  • особистісного та професійного розвитку.

Надихаючими на продовження роботи в напрямі посилення наукової діяльності викладача є відгуки учасників цього модулю. Деякими з них хочеться поділитися:

  •  «Дуже рада, що записалась на цей модуль: ґрунтовні лекції від проректора з наукової роботи та домашні завдання на закріплення теоретичного матеріалу – дозволили з легкістю оновити свій науковий профіль, покращити всі сторінки та запланувати багато наукових дій!»
  •  «Високий рівень проведення зустрічей спікерами, цікаві та якісні презентації та особливо методичні матеріали-інструкції з відповідних тем навчального модулю»
  • «Професійно, доступно, дружно! Участь у модулі надихнула мене до самовдосконалення своїх наукових доробків»
  •  «Я задоволений від модуля, усе було актуально, науково, змістовно та доступно. Дякуємо організаторам за цікавий модуль!»

Модуль «Дизайн навчального курсу» передбачав обмін кращими практиками щодо розробки та оновлення програм навчальних курсів. Це дало змогу викладачам нашого університету розвинути та вдосконалити наступні вміння та навички:

  • розробки та оновлення програми навчальної  дисципліни або її складників, навчальних та методичних матеріалів відповідно до вимог внутрішньої системи забезпечення якості;
  • розробки критеріїв та обрання інструментів оцінювання результатів навчання;
  • здійснення об’єктивного оцінювання результатів навчання;
  • надання студентам зворотного зв’язку щодо результатів оцінювання та рекомендацій щодо покращення результатів навчання;
  • критичного мислення;
  • особистісного та професійного розвитку.

Цінними є теплі відгуки учасників:

  • «Заняття відвідувала із задоволенням. Вони були змістовними, цікавими. Особливо важливо, що отриману інформацію буду використовувати в подальшій роботі. І ще відзначу дуже гарну атмосферу на заняттях. Дякую!»
  • «Модуль корисний та змістовний, особливо для недосвідчених викладачів. За активності на занятті окреме дякую! Багато цікавих ідей та інструментів для роботи»
  • «Насичений, змістовний курс, дав можливість повторити ключові питання методики, переглянути власні практики і ознайомитися з практиками колег»

Переконані, що партнерська взаємодія та спілкування з колегами є поштовхом до подальшого втілення змін та обміну ефективними практиками викладання. Щиро вдячні кожному учаснику наших модулів і зичимо  невпинного руху вперед, наснаги та натхнення у викладанні!

Глибоко вдячні за плідну співпрацю нашим спікерам-тренерам – проректорці з наукової роботи Яні Сичіковій, доценткам Ганні Алєксєєвій, Наталії Кравченко – за готовність ділитися власним досвідом та кращими практиками з колегами, а також створення дружньої атмосфери для обговорення сучасних викликів вищої освіти.

Висловлюємо подяку керівництву університету – ректору Ігорю Богданову та першій проректорці Ользі Гуренко – за підтримку та сприяння у реалізації модулів програми «Ars Docendi».

Принагідно запрошуємо викладачів нашого університету долучитися до наступних модулів програми підвищення кваліфікації науково-педагогічного працівників «Ars Docendi». У лютому стартують модулі «Освітнє середовище закладу вищої освіти» (з 07 лютого) та «Діджиталізація викладання та навчання у вищій школі» (з 03 лютого).

Аплікаційна форма за посиланням https://docs.google.com/forms/d/1KcmUW7owhN_TSrvDzXvd-XzEommLR9nbU2_UoBUTnW8/edit.

Наталя Цибуляк,

доцентка кафедри прикладної психології та логопедії,

керівниця Центру викладацької майстерності «Ars Docendi»


Поділитися:

  • Facebook
  • Twitter
  • LiveJournal
  • Print