Тренінг з медіаграмотності

Як не потонути в розбурханому океані інформації та врятуватись від інформаційного цунамі? Як відокремити достовірні повідомлення від недостовірних? Чому якісне медіа поле має відповідати стандартам достовірності, точності, повноти, збалансованості. Чому так важливо відокремлювати факти від думок та суджень? Чим відрізняється інформація від пропаганди?

 Відповіді на ці та інші питання шукали та отримували слухачі тренінгу «Медіаграмотність: вступ до фактчекінгу», який 15 травня 2018 року, у рамках університетських Днів науки, провела кафедра економіки підприємства та економічної теорії. У тренінгу взяли участь студенти та викладачі гуманітарно-економічного факультету.

Метою проведення тренінгу було формування поглибленого розуміння ролі інформації в сучасних умовах, засобів мас-медіа та інформаційних технологій в керуванні масовою свідомістю, розвиток критичного мислення щодо інформації, навичок для збору та аналізу достовірної інформації.

Головне завдання тренінгу полягало не в тому, аби сказати якими ЗМІ необхідно користуватись, а в навчанні людей не підпадати під вплив пропаганди, допомогти їм не стати жертвами маніпуляцій, які ведуть до паніки, ненависті та різним страхам.

Тренером виступила кандидат економічних наук, доцент кафедри економіки підприємства та економічної теорії Несторенко Тетяна Петрівна. Наводячи приклади недостовірної («фейкової», пропагандистської, замовної, непрофесійної) інформації, тренер наголошувала на значенні медіа грамотності, тобто умінні розуміти правила та мету створення медіа меседжів, аналізувати джерела та авторів новин, відрізняти факт від його інтерпретації.

Для прикладів фейків було обрано найвідоміші матеріали засобів масової інформації, які за допомогою спеціальних технологій змінюють реальність та звертаються більше до емоцій споживачів. Отже, підривають довіру до медіа.

За допомогою практичних завдань тренер посіяла зерно критичного мислення та на практичному досвіді показала інструменти  та технології, за допомогою яких можна перевіряти будь-яку інформацію та виявляти фейки. Учасники тренінгу навчилися критично ставитися до інформації, помічати пропаганду, фейки та уникати мови ворожнечі.

Тренінг був корисним, зрозумілим та цікавим. Завдяки набутим знанням, у майбутньому споживання інформації на інтернет-ресурсах стане для учасників тренінгу більш плідним та корисним.

За активну наукову діяльність грамоту отримала студентка групи 4 еп гуманітарно-економічного факультету Бережна Олександра.

Exif_JPEG_420 Exif_JPEG_420

Exif_JPEG_420  Exif_JPEG_420

 

                                               Ілона Ладунка,

кандидат економічних наук, доцент кафедри

 економіки підприємства та економічної теорії


Поділитися:

  • Facebook
  • Twitter
  • LiveJournal
  • Print