Україна на шляху розбудови якості вищої освіти

Пріоритети національної освітньої політики у сфері забезпечення якості вищої освіти обговорювалися українськими та зарубіжними освітянами і науковцями 11–12 червня 2019 року під час Міжнародної конференції «Розбудова системи забезпечення якості вищої освіти в Україні».

Учасників конференції вітали високоповажні гості – міністр освіти і науки Лілія Гриневич, перший заступник Голови Комітету ВР з питань науки і освіти Олександр Співаковський, голова Національного агентства із забезпечення якості вищої освіти Сергій Квіт, президент Спілки ректорів вищих навчальних закладів України Леонід Губерський, президент Національної академії педагогічних наук України Василь Кремень, ректор Київського національного торговельно-економічного університету Анатолій Мазаракі.

На першому пленарному засіданні розглядали якість вищої освіти як пріоритет державної політики у сфері вищої освіти (модератор – Анатолій Мазаракі). До вітчизняних спікерів Лілії Гриневич та Сергія Квіта в обговоренні зазначеної теми приєднався міністр освіти Великої Британії (2002–2004), член Парламенту (1997–2010) Чарльз Кларк.

Друге пленарне засідання було присвячене трансформації системи забезпечення якості вищої освіти (модератор – Юрій Рашкевич, доповідачі – Сергій Квіт, голова НАЗЯВО, Збігнєв Марчиняк, голова Національної ради та вищої освіти Республіка Польща). Під час засідання була організована панельна дискусія «Якою має бути філософія забезпечення якості вищої освіти в Україні», учасники обговорили філософію забезпечення якості: примус versus стимул, контроль versus підтримка, співробітництво versus конкуренція, шукали відповідь на питання, хто є основним гарантом якості, спираючись на досвід України та Європи.

Пленарне засідання № 3 було присвячене темі «Англійська мова та мобільність як інструмент модернізації вищої освіти та європейської інтеграції України. Українські та зарубіжні вчені ділилися досвідом щодо стану вивчення англійської мови, засад державної політики щодо розвитку англійської мови у вищій освіті. Саймон Етертон поділився результатами проекту English for Universities.

Увагу учасників 4-го пленарного засідання було зосереджено на формуванні мережі експертів із забезпечення якості вищої освіти.

Спікери п’ятого пленарного засідання (модератори – Тарас Фініков, Олег Шаров) окреслили потенціал внутрішнього забезпечення якості вищої освіти.

Крім цього, було організовано роботи панельних дискусій та секцій, де обговорювали акредитацію програм за міжнародними стандартами, дослідження та оцінювання якості вищої освіти, участь стейкголдерів у забезпеченні якості вищої освіти, державні інструменти впливу на зміст та якість вищої освіти.

Представницький науковий захід зібрав очільників закладів вищої освіти, фахівців із забезпечення якості вищої освіти, керівників освітніх програм, експертів у сфері вищої освіти, викладачів англомовного навчання.

Бердянський державний педагогічний університет на конференції представляла перший проректор, доктор педагогічних наук, професор Ольга Гуренко. У своєму коментарі для «Університетського слова» Ольга Іванівна заначила, що програма була насиченою і цікавою, враження від конференції – позитивні, оскільки питання, які розглядалися на пленарних і секційних засіданнях, є актуальними і важливими для закладів вищої освіти, зокрема для Бердянського державного педагогічного університету. Проректор підкреслила важливість таких заходів, які популяризують ідеї розбудови та розвитку систем зовнішнього та внутрішнього забезпечення якості вищої освіти, розкривають можливості інтернаціоналізації, вивчення та запровадження англійської мови в сфері вищої освіти та науки.


Поділитися:

  • Facebook
  • Twitter
  • LiveJournal
  • Print