20 грудня 2022 року відповідно до графіку проведення Підсумкової атестації на факультеті фізико-математичної, комп’ютерної і технологічної освіти відбувся захист магістерських робіт здобувачів другого рівня вищої освіти денної і заочної форм навчання за спеціальностями 014 “Середня освіта (фізика)” і 105 “Прикладна фізика та наноматеріали” у дистанційному форматі.
Тематика представлених робіт була присвячена актуальним і багатогранним проблемам сучасної дидактики фізики – пошуку ефективних методичних підходів організації та управління навчально-пізнавальною діяльністю школярів з фізики на основі органічного поєднання традиційних та сучасних інформаційно-комунікаційних технологій, зорієнтованих на підвищення якості їх освітніх результатів в умовах дистанційного і змішаного навчання предмету в загальноосвітній школі. Спираючись на власний педагогічний досвід, магістранти представили цікаві та оригінальні навчально-методичні розробки і напрацювання у таких напрямах:
- системно-діяльнісний підхід до організації самостійної роботи учнів у навчанні фізики;
- методика використання у старшій школі інтерактивних опорних конспектів з механіки в умовах дистанційного навчання;
- методика навчання електродинаміки у старшій профільній школі з використанням сучасних інформаційних технологій;
- методика навчання хвильової оптики з використанням цифрових освітніх ресурсів;
- формування навичок самостійної роботи учнів з фізики в умовах дитиноцентрованого навчання;
- ігрові технології навчання фізики як засіб розвитку пізнавального інтересу старшокласників.
Достатньо цікавими і змістовними були доповіді магістрів-прикладників – переможців обласного конкурсу для обдарованої молоді у галузі науки 2022 року Дарії Дрожчи та Катерини Тиховод, які мали за результатами проведених досліджень публікації у наукометричній базі Скопус та патенти на розроблені корисні моделі у таких напрямах:
- синтез періодичних оксидних нанокристалітів по типу «паркет» на поверхні монокристалічного InP;
- дослідження умов оксидування поверхні n-GaAs при електрохімічній обробці поверхні монокристалів.
Загалом захист магістерських робіт проходив у доброзичливій, продуктивній атмосфері. Під час відповідей на додаткові питання здобувачі продемонстрували високий рівень фундаментальної і професійно-педагогічної підготовки, про що свідчать кінцеві результати: від 80 до 95 балів. Голова Підсумкової атестаційної комісії доктор педагогічних наук, професор Віталій Ачкан привітав усіх студентів та їх наукових керівників (професори кафедри фізики та методики навчання фізики: Олександр Школа, Яна Сичікова, Олена Кузнєцова; доцент Ганна Коломоєць) і відзначив, що незважаючи на повномасштабну війну, студентська науково-дослідна робота на факультеті активно розвивається як важливий чинник удосконалення якості освіти та невід’ємний компонент системи професійної підготовки майбутніх фахівців.
Вітаємо наших магістрів із успішним захистом! Бажаємо миру, творчого натхнення та майбутніх професійних успіхів!
Зав. кафедри фізики та методики навчання фізики Олександр Школа