Від теорії до практики

У рамках проекту «Реформа соціальних послуг: розвиток потенціалу фахівців для підвищення якості соціальних послуг для вразливих сімей та дітей», що реалізується Партнерством «Кожній дитині» на замовлення Міністерства соціальної політики України при підтримці Міністерства закордонних справ Чеської Республіки, 14 квітня цього року кафедрою соціальної педагогіки Інституту соціально-педагогічної та корекційної освіти на базі Компетентнісного центру інклюзивної освіти Бердянського державного педагогічного університету відбувся семінар-тренінг для соціальних педагогів дошкільних навчальних закладів та ЗОШ м. Бердянська «Ведення випадку й оцінка потреб дитини та її сім’ї». Ініціаторами та модераторами семінару-тренінгу виступили доцент кафедри соціальної педагогіки Катерина Петровська та старший викладач кафедри Анастасія Тургенєва.

IMG_5480 IMG_5465

Захід було організовано з метою підвищення професійної компетентності спеціалістів соціальної сфери щодо впровадження інноваційних методик та технологій в соціальній роботі, зокрема здійснення оцінки потреб дитини та її сім’ї в процесі ведення випадку, планування роботи на основі її результатів, а також – документування цього процесу.

IMG_5459 IMG_5466

Під час тренінгу учасники ознайомились з технологією ведення випадку, його алгоритмом, процедурами, принципами та механізмами; розглянули теоретичні аспекти оцінки потреб дитини та її сім’ї; схарактеризували концептуальні засади оцінки потреб дитини та її сім’ї; обґрунтували оцінку потреб як основу для процесу прийняття рішень та важливу складову ведення випадку; висвітлили особливості планування та документування ведення випадку відповідно до рівня складності; визначили роль та завдання спеціалістів в процесі надання послуг, здійснили оцінку та ведення випадку; розглянули форми та методи соціальної роботи, які можуть бути використані в процесі здійснення оцінки та сформували розуміння доцільності їх використання в різних ситуаціях; ознайомили з методикою контактної взаємодії та відпрацювали вміння щодо подолання опору, налагодження співпраці та мотивування отримувача до активної участі в подоланні СЖО; відпрацювали вміння виявляти та активізувати сильні сторони отримувача та потенціал його середовища для подолання СЖО.

Подібні заходи є важливою умовою підвищення професіоналізму спеціалістів, які працюють в інтересах різних категорій клієнтів, зокрема дітей та їх сімей. Адже неможливо переоцінити значення підтримки вразливих категорій населення в умовах сьогодення.

Ольга Ілішова,
асистент кафедри соціальної педагогіки
На фото: робочі моменти семінару-тренінгу.


Поділитися:

  • Facebook
  • Twitter
  • LiveJournal
  • Print