Викладачі БДПУ освоїли ШІ: нові горизонти в освіті та науці

Науково-пепедагогічні працівники кафедри економіки, менеджменту та фінансів Бердянського державного педагогічного університету – доцентки Катерина Леміш, Тетяна Сидорченко, Ганна Костенко та старша викладачка Вікторія Швачко – успішно завершили «ВЕЛИКИЙ курс про ШІ в освіті». Цей інтенсив, організований ГО «Прогресильні» за підтримки Мінцифри та МОН України (26 травня – 9 червня 2025 року), дозволив викладачам поглибити знання та опанувати практичні навички впровадження штучного інтелекту в освітню діяльність.

ШІ: інструмент, а не ворог – погляд експертів

Курс розпочався з обговорення впливу ШІ на вищу освіту. Дмитро Чумаченко, доцент НАУ «Харківського авіаційного інституту», наголосив, що ШІ доповнює викладача, посилює зворотний зв’язок та урізноманітнює навчання. Він наголосив, що детектори ШІ не завжди гарантують виявлення штучно створених текстів, а новий «академічний контракт» має признати ШІ інструментом, а не загрозою.

Етичні та правові аспекти використання ШІ

Наступний блок курсу був присвячений правовим аспектам використання ШІ. Артем Кобрін, Олена Андрієнко та Гордій Румянцев обговорили виклики безпеки, приватності та конфіденційності даних. Головні тези: університети повинні встановлювати правила та формувати культуру використання ШІ, а щодо етичних принципів, то «людський нагляд» у прийнятті рішень є обов’язковим. Спікери згадали про «Білу книгу з регулювання ШІ в Україні» та проекти законів «Про захист персональних даних», «Про авторське право» та «Про академічну доброчесність».

ШІ та академічна доброчесність: союзник, а не суперник

Василь Тарас, професор Університету Північної Кароліні, викликав жваву дискусію щодо етичного використання ШІ, розділяючи «добрі» (редагування тексту) та «погані» (виконання домашнього завдання) приклади. Артем Кобрін та Артем Артюхов розкрили тему «ШІ та академічна доброчесність», зазначивши, що існує 5 рівнів інтеграції ШІ, і він не замінить викладача завдяки потребі студентів в емоційному інтелекті.

Трансформація освіти за допомогою ШІ

Володимир Кулініч (Head KSE AI Lab) підкреслив, що ШІ трансформує підходи до навчання та оцінювання, а якість освіти залежить від того, як ми переосмислюємо викладання за його присутності. Олесь Добосевич (УКУ) запропонував перехід до усних іспитів та прогресованих письмових робіт. Олексій Мінаков (Дія.Освіта, Prometheus) вважає, що ШІ вже став колегою, а не просто інструментом, а завданням освіти є підготовка студентів до реальної життя.

ШІ в науці та майбутнє українського освіти

Олександр Романко (University of Toronto) акцентував на зростанні важливості навичок, пов’язаних зі штучним інтелектом та великими даними. Павло Палінічак (Медичні закупівлі України) розповів про використання ШІ в наукових дослідженнях, відзначивши його як інструмент для навігації інформації та підтримки академічного письма. На завершення, Данило Цьок (Chief AI Officer у Мінцифрі) підкреслив, що національна мовна модель на українській мові вже на старті, а ШІ в освіті – це союзник, якщо його правильно спрямувати.

Prompt Engineering: базова цифрова навичка

Курс завершився воркшопом від Олександра Краковецького (CEO DevRain) на тему: «Як використовувати промпт-інжиніринг для потреб освіти?». Було визначено, що якість відповіді ШІ залежить від якості запиту, і Prompt Engineering стає базовим цифровим досвідом. Викладачі отримали інсайти щодо генерування інтерактивних схем, створення цифрових помічників для курсів та використання ШІ як асистента, редактора чи репетитора.

Цей курс став важливим кроком для викладачів БДПУ у впровадженні інноваційних підходів до навчання. Майбутнє за тими, хто використовує ШІ, а не боїться його! Чи готові ви до цих змін?

За матеріалами кафедри економіки, менеджменту та фінансів


Поділитися:

  • Facebook
  • Twitter
  • LiveJournal
  • Print