Освітній процес, що впроваджує освітньо-професійну програму «Середня освіта (мова та література (англійська))», спрямований на вдосконалення навичок критичного мислення майбутніх учителів англійської мови та літератури. Гарант ОПП к.пед.н., доц. Оксана Халабузар враховує рекомендації зацікавлених сторін та роботодавців, які постійно беруть участь в обговоренні програми, що сприяє оновленню освітніх компонентів та підходів до їх ефективної реалізації здобувачами рівня магістра.
У сьогоднішньому виклику російського вторгнення нашому суспільству потрібне покоління, яке виживе в цих жахливих умовах. Ми маємо сприяти формуванню особистості вчителя з сильною, гнучкою пам’яттю, сформованими логічними навичками, здатною орієнтуватися в інформаційному полі, навіть під впливом стресу чи напруги, критично оцінювати ситуацію, знаходити вихід і приймати виважено правильні рішення. Все це стає можливим, якщо сформоване логічне мислення.
18 жовтня 2022 року під час зустрічі зі здобувачами вищої освіти та вчителями ЗЗСО №16 м.Бердянська доцент Халабузар О.А. наголосила на важливості формування критичного мислення на уроках англійської мови, засвоєння знань про основи логіки, її закони, співвідношення між поняттями, теорію аргументації; навички аналізу, синтезу та класифікації в стресових ситуаціях. Учасники підтвердили, що комплексний розвиток особистості, який орієнтований на вдосконалення вчителя, включає формування вміння глибоко розуміти логіку матеріалу, причинно-наслідкові зв’язки досліджуваних явищ, критичне мислення, логічні прийоми та методи наукового мислення, здатність абстрагуватися, узагальнювати, робити висновки, наявність високої розумової активності. Формування сильного логічного мислення має відбуватися за сучасними підходами та методиками в умовах цифровізації.
У своїх доповідях магістранти підкреслили, що інтерактивні методи довели свою ефективність, оскільки відповідне структурне оформлення навчального матеріалу (ілюстративно-описове, теоретичне, емпіричне, творче) призведе до підвищення ефективності розвитку пізнавальної діяльності. Учасники також проаналізували схеми розв’язування задач, графічні організатори (веб-сторінки, розумові карти, діаграми Венна); вивчали кодування тексту; намагалися уникнути головних помилок тощо. Атмосферу зустрічі можна охарактеризувати як позитивну та творчу.
Оксана Халабузар,
доцентка кафедри іноземних мов і методики викладання