15 травня в рамках Днів науки у Бердянському державному педагогічному університеті здобувачі вищої освіти 31ПО групи спеціальності 013 Початкова освіта факультету психолого-педагогічної освіти та мистецтв презентували театралізовану виставу «Зоряна казка» у контексті вивчення освітньої компоненти «Організація та режисура виховних заходів» в онлайн режимі (модератор – кандидат педагогічних наук, доцент кафедри педагогіки Олександр Голік).
Війна – це найстрашніше, що може статися з людиною, бо в цей час ми втрачаємо власні домівки, близьких людей і головне – свободу. Повномасштабне вторгнення російських військ в Україну принесло кровопролиття та перекреслило мрії багатьох українців. Діти, які зараз живуть в умовах війни, миттєво подорослішали, і тому ми хочемо показати їм, як важливо мріяти та мати надію. У нас єдине бажання на всіх – мир у нашій країні та повернення дитинства українським дітям, яке у них жорстоко забрала війна.
Ми обрали саме цей літературний твір через думку, яку він в собі несе – це важливість мрій у житті людини, бо мріяти необхідно так само сильно, як і дихати, для того, щоб реалізуватися в житті, знайти свій шлях до успіху.
Професія педагога наближена до професії артиста, вченого, письменника. Урок в школі інколи називають «театром одного актора». Однак для актора сценарист пише сценарій, режисер допомагає під час репетицій, інші працівники – в оформленні сцени, освітленні, музичному супроводі. А вчитель початкової школи одночасно і сценарист, і режисер, і постановник, і актор, який щодня ставить не один, а кілька спектаклів. І весь цей спектр якостей учителя фокусується в короткому терміні – «педагогічна майстерність».
Кожен учитель є творцем світу, в якому живуть діти впродовж уроку або виховного заходу. Саме в цьому проявляється мистецький характер діяльності педагога, який, увійшовши до класу, стає творцем доброго і прекрасного.
Метою навчальної дисципліни «Організація та режисура виховних заходів» є формування готовності до постановки різноманітних виховних заходів і фрагментів театралізованих уроків в умовах Нової української школи. Набуті професійні вміння та навички з постановочної діяльності здобувачі вищої освіти продемонстрували під час створення власних авторських сценаріїв шкільних свят для учнів початкової школи: «Свято вишиванки», «День української писемності та мови», «Величне слово Кобзаря», «День знань», «Прощання з букварем», «Свято осені», «Все починається з Мами», «Планета толерантності», «Вчимося жити добрими людьми», «Кібербулінг – загроза XXI століття», «Міжнародний день боротьби з насильством і булінгом», «День святого Миколая» та організації колективної творчої роботи.
Сценарій, образи, акторська та режисерська діяльність є результатами плідної співпраці студентів на всіх етапах підготовки пізнавального та атмосферного заходу, а набутий теоретичний і практичний досвід знадобиться їм у майбутній професійній діяльності та процесі подальшого удосконалення педагогічної майстерності першого вчителя.
Ми формуємо майбутнє нації, тримаємо освітній та науковий фронт країни! Вчителі початкової школи не тільки передають знання, а й виховують майбутніх громадян, формують цінності, розвивають навички та вміння, сприяють розкриттю потенціалу кожної дитини. Вони є прикладом для наслідування, і роль педагога у формуванні моральних, етичних та соціальних цінностей учнів є надзвичайно важливою. Тому професія першого вчителя в сучасних реаліях є значущою і вимагає високої кваліфікації, професійної майстерності, відповідальності та постійного самовдосконалення.
Вікторія Патика,
здобувачка вищої освіти 31ПО групи
факультету психолого-педагогічної освіти та мистецтв