Шлях до допомоги: досвід виробничої практики у закладах соціально-психологічної реабілітації

Під час заліково-екзаменаційної сесії здобувачів ІІ магістерського рівня вищої освіти, спеціальності 231 Соціальна робота, що навчаються за освітньо-професійною програмою «Поствоєнна соціально-психологічна реабілітація» відбулася звітна конференція з виробничої практики. Виступи здобувачів охоплювали об’єктивний аналіз їхньої діяльності, включаючи визначення досягнень та ідентифікацію проблем. Вони також висвітлювали труднощі, з якими стикалися під час практики.

Базами практики стали такі заклади як-от: Центр надання соціальних послуг, Виконавчий комітет сільської ради, Центр сім’ї, Управління соціального захисту сім’ї, Центр соціальних служб, Обласне бюро судово-медичної експертизи, Громадські організації «Жінка майбутнього», «Ветеран Хаб «Позивний Україна», «Сяйво Надії», «Нове життя ХХІ століття», «RELAXHUB HELP’er». Тож географія баз практики доволі широка: Запоріжжя, Донеччина, Дніпропетровщина, Київщина, Черкащина.

Зміст практики у відповідності із програмою включав різноманітні завдання та виклики. Це і набуття вмінь застосування сучасних соціально-реабілітаційних технологій, методичного інструментарію до умов діяльності фахівців відповідних служб, і розвиток особистісних якостей, необхідних фахівцю з соціально-психологічної реабілітації, і знайомство з основними типами і видами закладів, в яких надаються послуги з соціально-психологічної реабілітації постраждалих внаслідок війни. Здобувачі-практиканти знайомилися з нормативними документами, етичними нормами, технологіями, формами і методами роботи конкретної соціальної установи, спілкувалися з різними категоріями постраждалих, збирали інформацію, аналізували ситуацію і розробляли план допомоги та надавали цю допомогу в складі професійної команди. Вони мали можливість практично навчатися у фахівців з соціальної роботи, формували власний стиль професійної діяльності.

Загальні відгуки здобувачів за результатами практики свідчать про її надзвичайну актуальність та важливість. Саме в період проходження виробничої практики з’являється можливість побачити різноманітність роботи в цій галузі. Практиканти мають змогу  опрацьовувати різні напрямки соціальної роботи: робота з дітьми та сім’ями, людьми похилого віку, особами з інвалідністю, дітьми з інвалідністю, громадянами, які опинилися у складних життєвих обставинах, сім’ями військовослужбовців, сім’ями загиблих військовослужбовців, сім’ями та громадянами з числа ВПО, особами та дітьми, які постраждали внаслідок воєнних дій. Це допомагає здобувачам вищої освіти  з’ясувати, в якій сфері соціальної роботи вони бачать  себе у майбутньому.

Загалом, проходження виробничої практики в соціальних установах є важливою складовою для здобувачів освіти. Вона дає можливість набути практичний досвід, зрозуміти роботу соціальних служб та знайти своє місце у цій професії. Для багатьох студентів практика стає початком успішної кар’єри в соціальній сфері. Це допомагає їм набути реальні навички, які знадобляться у майбутній професійній діяльності.

За матеріалами кафедри соціальної роботи та інклюзивної освіти


Поділитися:

  • Facebook
  • Twitter
  • LiveJournal
  • Print