Виробнича практика у початковій школі: індивідуальна траєкторія професійного розвитку майбутніх учителів

Виробнича практика є не лише унікальною можливістю майбутніх учителів початкових класів організувати комфортне освітнє середовище, а й важливим етапом формування фахових компетентностей. Саме під час практики здобувачі мають змогу реалізувати отримані теоретичні знання, удосконалити свої педагогічні вміння та навички, а також відчути себе частиною шкільного колективу.

З 14.10.2024 по 16.11.2024 р. здобувачі першого (бакалаврського) рівня вищої освіти с26ПО та 41ПО груп спеціальності 013 Початкова освіта проходили виробничу практику в ЗЗСО на посаді вчителя початкових класів під керівництвом кандидаток педагогічних наук, доценток кафедри початкової освіти Ольги Попової, Лади Чемоніної та кандидатки педагогічних наук, доцентки кафедри педагогіки Крістіни Петрик.

Програмою практики передбачено вдосконалення вмінь здобувачів  інтегрувати та використовувати академічні предметні знання як основу змісту освітніх галузей Державного стандарту початкової освіти (мовно-літературної, математичної, природничої, технологічної, інформатичної, соціальної і здоров’язбережувальної, громадянської та історичної, мистецької, фізкультурної) та трансформувати їх у різні форми. Не менш значущою для майбутніх учителів була здатність планувати й здійснювати освітній процес з урахуванням вікових та індивідуальних особливостей молодших школярів, забезпечувати розвиток їх пізнавальної діяльності, мотивації до навчання.

Ураховуючи умови проходження практики майбутніми педагогами, доцільною виявилася можливість організовувати освітній процес із використанням цифрових технологій та технологій дистанційного навчання молодших школярів, розвивати навички безпечного використання цифрових технологій та сервісів.

 Окрім педагогічної майстерності, випускники відпрацьовували навички здійснювати конструктивну та партнерську взаємодію з учасниками освітнього процесу початкової школи, використовували практики самозбереження психічного здоров’я, усвідомленого емоційного реагування. 

Як свідчать звіти майбутніх учителів про виробничу практику, цей етап підготовки сприяв їх фаховому зростанню, розвитку ключових компетенцій, необхідних для успішної майбутньої професійної діяльності. Завдяки практиці майбутні вчителі глибше зрозуміли специфіку роботи у змішаному та дистанційному форматах, що є надзвичайно актуальним в умовах сучасної освіти.

Звітна конференція з виробничої практики вкотре підтвердила високий рівень підготовки здобувачів спеціальності 013 Початкова освіта до організації безпечного і комфортного освітнього середовища. Переважна більшість випускників мотивовані на подальше працевлаштування за фахом.

За матеріалами факультету ППОМ


Поділитися:

  • Facebook
  • Twitter
  • LiveJournal
  • Print