В умовах сучасних викликів освіта поступово трансформується, поєднуючи традиційні підходи з новітніми технологіями. Особливо це актуально для виробничої практики майбутніх хореографів, які здобувають вищу освіту в умовах тимчасового переміщення університету, де гармонійне поєднання очного та дистанційного навчання стає запорукою ефективної професійної підготовки.
Нещодавно відбувся звіт з виробничої практики здобувачів першого (бакалаврського) рівня вищої освіти ІІІ курсу спеціальності 024 Хореографія денної форми навчання, керівником якої була завідувачка кафедри хореографії та фітнесу Бердянського державного педагогічного університету Юлія Тараненко. Практика здійснювалася в змішаному форматі (очному та онлайн), враховуючи безпекову ситуацію в країні, на базі Запорізької дитячої школи мистецтв №2 м. Запоріжжя тна мала на меті формування у здобувачів цілісного уявлення про особливості роботи установ культури державної або комунальної форми власності, закріплення та поглиблення теоретичних знань і практичних умінь, отриманих студентами в процесі вивчення дисциплін хореографічного циклу, формування навичок роботи педагога та балетмейстера ансамблю народного танцю.
Запорізька дитяча школа мистецтв №2 як осередок творчості та розвитку особистості надала студентам унікальну можливість зануритися у реальне середовище роботи з дітьми, розвиваючи свої педагогічні та балетмейстерські вміння та навички. Від бази практики наставником та керівником була випускниця БДПУ, завідувачка хореографічним відділом, балетмейстерка-постановник, викладачка кафедри хореографії та фітнесу Дар’я Жужура.
Студенти-хореографи під час звіту наголосили на тому, що ними виконані завдання: розробка індивідуального плану, ознайомлення з базою практики та адміністрацією установи, аналіз плану роботи клубної установи на 2024-2025р., аналіз навчальної програми, спостереження та аналіз хореографічних занять, аналіз репертуарного плану, спостереження та аналіз балетмейстерської роботи керівника, розробка та проведення фрагменту заняття з народного танцю, постановка та презентація етюду з народного танцю (танці Запорізького краю), розробка та проведення анкетування щодо проблеми експериментального дослідження, розробка програми концертного заходу та проєкту прологу до нього. А також було наголошено на проблемах і перспективах проведення виробничої практики.
Виробнича практика здобувачів першого (бакалаврського) рівня вищої освіти спеціальності 024 Хореографія стала важливим етапом у професійному становленні студентів. Змішаний формат проходження практики (очний та онлайн) дозволив не лише адаптуватися до сучасних умов, але й максимально ефективно реалізувати завдання.
Підсумковий звіт студентів продемонстрував високий рівень їхньої підготовки, здатність творчо підходити до виконання поставлених завдань та готовність до майбутньої професійної діяльності. Завдяки злагодженій роботі керівників практики та підтримці від базової установи, було створено сприятливі умови для формування цілісного уявлення про специфіку роботи хореографа в сучасному культурному середовищі.
Статтю підготувала доц. кафедри хореографії та фітнесу
Юлія Тараненко