Особистий бренд у сучасному танці — це ключ до того, як танцівник може визначити свою унікальність, привернути увагу до своєї творчості та вибудувати зв’язок з аудиторією. У сучасному танці, де інтерпретація руху та емоцій є важливою частиною вираження, особистий бренд часто базується на поєднанні технічних навичок, стилю та індивідуальності. Унікальний почерк, професійна присутність у соціальних мережах, технічні навички та інновації, емоційна виразність і інтерпретація, колаборації та участь у освітніх і культурних проєктах та майстер-класах, у фестивалях і конкурсах тощо – важливі аспекти розвитку власного бренду хореографа.
За рекомендацією стейкхолдерів у підготовку здобувачів першого (бакалаврського) рівня вищої освіти спеціальності 024 Хореографія Бердянського державного педагогічного університету було впроваджено роботу над особистим портфоліо. Так, під час опанування освітньої компоненти «Теорія і методика викладання сучасного сценічного танцю» (викладачка – завідувачка і доцентка кафедри хореографії та фітнесу Юлія Тараненко) студенти 3 курсу розробили та презентували портфоліо з сучасного танцю.
Здобувачка Христина Омельченко розробила своє портфоліо у вигляді яскравої та якісної презентації, слайди містили інформацію про себе, про тривалий танцювальний досвід, підвищення своєї танцювальної майстерності завдяки участі у майстер класах провідних танцівників України. Також Христина зосередила увагу на участі у Всеукраїнських та Міжнародних науково-практичних конференціях та на створенні танцювальних комбінацій в стилі jazz-modern, етюдів тощо та продемонструвала міні-виставу в форматі відеотанцю, обов’язково в кінці зазначила всі посилання на особисті соціальні мережі.
Дар’я Хоролець розробила своє портфоліо у вигляді відеопрезентації, де розповіла про себе, про свій шлях у хореографічному мистецтві, про досвід роботи у Запорізькому муніципальному театрі танцю, про свої перші кроки у сучасному танці та особистий розвиток у БДПУ під час вивчення дисципліни. У кінці представила свою творчу роботу «Код нації», де окрім виконавчої майстерності продемонструвала балетмейстерські здібності. У своєму портфоліо здобувачка Поліна Броваренко розповіла про свій танцювальний шлях та чому вирішила стати професійним хореографом, поділилася своїми досягненнями в складі учасниці танцювального колективу та про шлях оволодіння навичками сучасного танцю в БДПУ. Софія Возненко створила своє портфоліо, розробивши власний сайт, який містив наступну інформацію: «Мої перші кроки в сучасному танці», «Моя історія в БДПУ» та «Мої роботи», де в майбутньому роботодавець може ознайомитися з усіма набутими Софією компетентностями.
Карина Савченко презентувала своє портфоліо у вигляді презентації, де розповіла про свій танцювальний шлях, про свої перші кроки у сольних виступах та про педагогічну діяльність в танцювальному колективі, де паралельно з навчанням апробує всі знання на практиці.
Особистий бренд у сучасному танці — це поєднання технічної майстерності, емоційної виразності та стратегічного підходу до просування себе як артиста, хореографа та балетмейстера.
Портфоліо з сучасного танцю відіграє важливу роль у професійному становленні студентів-хореографів і є ефективним інструментом для конкурентоспроможності на ринку праці. Його основні переваги включають: демонстрацію професійних досягнень, підкреслення індивідуальності, розширення професійних можливостей, засіб самопрезентації, розвиток навичок рефлексії, підвищення впевненості.
Презентацію портфоліо здобувачами вищої освіти можна переглянути за посиланням: https://www.youtube.com/watch?v=h4hX3fQWxds .
Портфоліо є не лише способом підбиття підсумків навчання з ОК, а й інструментом для побудови кар’єри в умовах сучасного ринку праці, де творчість і самопрезентація мають велике значення.
За матеріалами кафедри хореографії та фітнесу