Партнерський семінар з акредитації освітніх програм: від самозвіту до візиту експертної групи

Науково-педагогічні працівники факультету психолого-педагогічної освіти та мистецтв БДПУ взяли участь у партнерському семінарі, організованому спільно з Університетом імені Альфреда Нобеля. Захід був присвячений ключовим аспектам акредитації освітніх програм як інструменту забезпечення якості та розвитку вищої освіти.

У межах зустрічі учасники детально розглянули алгоритм підготовки самозвіту як основи для експертної оцінки; особливості організації та проведення візиту експертної групи; механізми внутрішнього забезпечення якості освіти; роль академічної спільноти у формуванні прозорих і ефективних процедур акредитації; значення партнерської взаємодії між ЗВО для підвищення довіри до процесу навчання.

Подія стала майданчиком для обміну досвідом, обговорення актуальних викликів та ефективних практик, що сприяють вдосконаленню освітніх програм відповідно до сучасних стандартів і очікувань здобувачів освіти.

🤝 Такі зустрічі – це не лише професійний діалог, а й стратегічний крок до формування спільного академічного простору, де якість, прозорість і партнерство є основою освітнього поступу.

💼 Разом до високих стандартів української освіти!

За матеріалами факультету психолого-педагогічної освіти та мистецтв

Partnership seminar on the accreditation of educational programs: from self-assessment report to the expert group visit

Academic and teaching staff of the Faculty of Psychological and Pedagogical Education and Arts at BSPU took part in a partnership seminar organized jointly with Alfred Nobel University. The event focused on key aspects of educational program accreditation as a tool for ensuring quality and advancing higher education.

During the seminar, participants examined in detail the algorithm for preparing a self-assessment report as the foundation for expert evaluation; the specific features of organizing and conducting an expert group visit; mechanisms of internal quality assurance in education; the role of the academic community in shaping transparent and effective accreditation procedures; and the importance of partnership among higher education institutions in strengthening trust in the learning process.

The event served as a platform for sharing experiences, discussing current challenges, and exploring effective practices that contribute to improving educational programs in line with modern standards and learners’ expectations.

🤝 Such meetings are not only a professional dialogue but also a strategic step toward building a common academic space where quality, transparency, and partnership form the foundation of educational progress.

💼 Together toward high standards of Ukrainian education!

Based on materials from the Faculty of Psychological and Pedagogical Education and Arts


Поділитися:

  • Facebook
  • Twitter
  • LiveJournal
  • Print

Залишити відповідь