Поезіятерапія як інструмент терапевтичної практики

Здобувачі  соціально-гуманітарного факультету БДПУ вкотре зібралися в Zoom-конференції на «Відкритий мікрофон» з метою підтримки ментального здоров’я під час війни. 

Молодь другого рівня вищої освіти  спеціальності В11 Філологія (Українська мова та література), ОПП «Філологія» спробували себе у якості бібліотерапевтів. Андрій Гвоздик, Владислава Носенко, Вікторія Губа, Дар’я Чередниченко підготували цікавий матеріал про відомого поета Ігоря Римарука. Повідомлення про насичене життя митця, багатогранність його таланту, професійну реалізацію, особисте життя стало підґрунтям для читання його поезії. Здобувачі 1 курсу спеціальності А4 Середня освіта (Українська мова і література), ОПП Середня освіта (українська мова і література, резильєнтні практики) та здобувачі 2 курсу 014 Середня освіта ОПП «Середня освіта (українська мова і література). Практична психологія» читали обрані поезії Ігоря Римарука, коментували, ділилися власними переживаннями. Здобувачі відзначили інтелектуалізм, культурологічну щільність; алюзії від античних до біблійних образів; присутню етику мовчання і тиші. Звертали увагу на наявну християнську вертикаль в основних збірках Ігоря Римарука «Висока вода» (1984), «Упродовж снігопаду» (1988), «Нічні голоси» (1991), «Діва Обида» (1998), «Бермудський трикутник» (2007), «Сльоза Богородиці» (2009), «Божественний вітер» (2012). 

 Під час групової роботи усі присутні вкотре відкрили для себе любов до слова, справжнім майстром якого є Ігор Римарук.  Обговорення поезії  дало можливість зрозуміти власні переживання, підвищити комунікаційні здібності, задовольнити власні естетичні потреби. 

Окрім того, здобувачі 4 курсу спеціальності А4 Середня освіта (Українська мова і література), що вивчають дисципліну «Бібліотерапія як корекція психічного стану людину» провели анкету «Мій буттєвий баланс» в межах майстерні резильєнтних практик. Анкета складалася з десяти запитань, які були спрямовані на виявлення рівня тривожності присутніх та розвитку їхньої стресостійкості. Протягом зустрічі здобувачі-організатори демонстрували емпатію, повагу, щирість, що допомагало присутнім долати травми і тривоги, спричинені війною. Аналіз результатів анкетування продемонстрував силу впливу терапії поезією. Так, поезія Ігоря Римарука стала джерелом духовного очищення, самопізнання та внутрішнього діалогу, що сприяло гармонізації стану учасників і зміцненню їхньої психологічної стійкості. Захід довів, що читання поезії Ігоря Римарука в форматі відкритого мікрофону є ефективною резилієнтною практикою, яка може допомогти  відновлює енергію після робочого дня, зменшити втому через значущу залученість, посилити соціальні зв’язки, підвищити впевненість у собі, активізувати робочу мотивацію.

Це не просто культурний захід, а науково підтверджена практика підтримки психологічного благополуччя в умовах високого навантаження.

Кандидат філологічних наук, доцент Марина Богданова


Поділитися:

  • Facebook
  • Twitter
  • LiveJournal
  • Print

Залишити відповідь