«Гуляй, моя пісне!» (М.Костомаров). Пісня в творчості харківської школи романтиків

«Гуляй, моя пісне, високо, високо,

Щоб хмарами сизий орел летючи

Тебе не нагнав;

Гуляй, моя пісне, широко, широко,

Щоб по степу вітер, траву котючи,

Тебе не піймав!»

“Пісня моя”

Микола Костомаров

Викладачами кафедри української та зарубіжної літератури і порівняльного літературознавства Бердянського державного педагогічного університету (завідувач Харлан О.Д.) було організовано й проведено онлайн захід з поетичною назвою «Гуляй, моя пісне!», що поєднав студентів-філологів різних груп.

Учасниками були  студенти групи 2УМЛ (ОП «Середня освіта. Українська мова і література»), які вивчають курс «Поети-романтики як автори пісень», магістранти групи м1УМЛ(ОП «Філологія»), які вивчають курс «Український романтизм», а слухачами стали студенти групи 1УМЛ (ОП «Середня освіта. Українська мова і література») та викладачі кафедри української та зарубіжної літератури та порівняльного літературознавства. Метою була популяризація творчості українських поетів-романтиків, авторських пісень-романсів, що стали народними. 

Виступи-презентації студентів про творчість Миколи Костомарова, Амвросія Метлинського, Михайла Петренка, Віктора Забіли, Якова Щоголева, зокрема про історію створення й побутування таких пісень, що стали народними, були оригінальними й творчими. Цікавим було власне бачення поезій, спроба прочитання романсової лірики сучасною молоддю. Розмова про митців, їхню творчість поєднувалася з прослуховуванням низки пісень  («Дивлюсь я небо», «Не щебечи, соловейко», «Де ти бродиш моя доле?», «За Німань іду», «Гей була в мене коняка») у виконанні відомих митців ХХ-ХХІ ст. Анатолія Солов’яненка, Тараса Компаніченка, Івана Козловського, «Гуртоправців» та інших.

Міжмистецькі зв’язки літератури з музикою, театром сприяють не тільки поглибленню інтересу до  пісні, але й набуттю нових знань, яких наразі потребує НУШ.

За матеріалами кафедри української та зарубіжної літератури і порівняльного літературознавства


Поділитися:

  • Facebook
  • Twitter
  • LiveJournal
  • Print