Упродовж двох днів (17-18 вересня) на базі Бердянського державного педагогічного університету в рамках курсів підвищення кваліфікації працівників закладів загальної середньої освіти Бердянська, Маріуполя, Волновахи, Бердянського та Волноваського районів було організовано та проведено науково-методичний семінар «Інклюзивна освіта: рівні права рівні можливості».
Частина вчителів не до кінця усвідомлюють суть явища «інклюзивна освіта», слабо орієнтуються в перевагах інклюзивної освіти для всіх учасників освітнього процесу, мають лише загальне уявлення про міжнародне та національне законодавство у сфері інклюзивної освіти; відчувають значні труднощі в питаннях організації навчального процесу в інклюзивному класі; не здатні об’єднувати зусилля на шляху до досягнення успіхів у роботі з дітьми; мають неточні уявлення про особливості розвитку та специфіку навчання дітей з особливими освітніми потребами.
Усе це обумовлює актуальність обговорення цієї проблеми з педагогами на науково-методичних семінарах.
Учасники ознайомилися із організаційними засадами запровадження інклюзії в закладах освіти (д. п. н., професор О. І. Гуренко); питаннями педагогічної підтримки дітей з особливими освітніми потребами в умовах інклюзивного навчання (к. п. н., доцент О. В. Ревуцька); дорожньою картою інклюзивного освітнього простору (к. п. н., доцент Н. М. Захарова), індивідуальним навчальним планом та його складовими (к. п. н., старший викладач Є. Ю. Линдіна). Розглядалися стратегії ефективної взаємодії в інклюзивному класі (к. п. н., доцент Г. О. Лопатіна) та діяльність тьютора в сучасній системі освіти (к. псих. н., доцент О. В. Старинська)…
Для того, щоби семінар пройшов на сучасному, високопрофесійному рівні, із застосуванням мультимедійних засобів, в 142-й аудиторії головного корпусу БДПУ було встановлено відповідне обладнання.
Людмила Костенко,
завідувач підготовчого відділення БДПУ
Світлини Дмитра Бакарджиєва
(Студклуб)